کد خبر: ۱۹۶۸۳۶
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۸/۱۸

دو خبر خوش وزیر نفت برای صنایع سیمان، فولاد، پتروشیمی و شرکتهای پالایشی

دو خبر خوش وزیر نفت برای صنایع سیمان، فولاد، پتروشیمی و شرکتهای پالایشی

وزیر نفت با اعلام قرارداد نفتی ۴ و ۴۰ میلیارد دلاری با روسیه و شرکت گس پروم از دو رویداد خوش برای صنایع سیمان ، فولاد و پتروشیمی و شرکت های پالایشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت ، گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوای شهر در نیمه دوم سال، سوخت رسانی به نیروگاه ها در پاییز با 25 میلیون متر مکعب گاز 13 درصد بیشتر و سوخت نفت کوره هم 28 درصد کمتر شد. از سوی دیگر روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز به صنایع سیمان ، فولاد و پتروشیمی تخصیص داده که رویداد خوشی برای این صنایع است.

وی ادامه داد: خبر خوب دیگر آغاز بهره برداری از طرح های توسعه ایی پالایشگاه ها برای مصرف سوخت با تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 است و همین هفته ها اولین محموله با 16 میلیون لیتر در روز توسط یکی از پالایشگاه های بزرگ عرضه خواهد شد که با سرمایه‌گذاری 700 میلیون دلاری است .

اوجی افزود: برای توسعه میادین نفتی و گاز تا امروز حدود 4 میلیارد دلار قرارداد نفتی با روسیه امضا شده است. تفاهم‌نامه‌ حدود 40 میلیارد دلاری هم با شرکت "گس پروم" برای توسعه میادین و خطوط انتقال صادرات گاز و احداث مجتمع های گاز امضا شد که از شرکت‌های بزرگ دنیا بشمار می رود. همچنین سواپ فرآورده‌ها آغاز شده و سواپ گازی هم در زمستان امسال عملیاتی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ