کد خبر: ۱۹۷۰۲۹
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۸/۲۴

ادعای نیروی دریایی آمریکا علیه ایران: کشف قاچاق مواد منفجره در خلیج عمان

ادعای نیروی دریایی آمریکا علیه ایران: کشف قاچاق مواد منفجره در خلیج عمان

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد هفته گذشته یک محموله عظیم مواد منفجره را که در یک قایق ماهیگیری از ایران به سمت یمن در حرکت بود، رهگیری و منهدم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روسیا الیوم، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قایق ماهیگیری ایرانی حامل بیش از ۱۸۰ تن کود اوره و آمونیوم کلرید ۸ نوامبر در آب‌های دریای عمان مشاهده شد.

براساس این گزارش، طی پنج متوالی، تکنسین‌های خنثی سازی مواد منفجره از گروهان ویژه ۵۶ فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا و خدمه‌ای از USS Hurricane قایق را بازرسی کردند و ماهیت موادی را که می‌توان از آن‌ها برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد، شناسایی کردند.

ارتش آمریکا پس از تخلیه قایق حاوی مواد منفجره و خدمه یمنی این قایق را برای کشتی‌های تجاری خطرناک دانست و آن را در خلیج عمان غرق کرد. ناو آمریکایی یو اس اس سالیوان 4 خدمه این قایق را به گارد ساحلی یمن در خلیج عدن منتقل کرد تا به مقامات تحویل دهد.

مایکل اریک کوریلا فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در واکنش به این خبر گفت: سنتکام همراه با نیروهای شریک به امنیت و ثبات منطقه و جلوگیری از انتقال غیرقانونی و بی ثبات کننده مواد کُشنده به منطقه از طریق زمین، هوا و دریا متعهد است.

همچنین برد کوپر فرمانده فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا نیز مدعی شد این مقدار مواد منفجره کشف شده برای سوخت بیش از 10 موشک بالستیک میان بُرد کافی است.

هنوز مراجع رسمی در کشورهای منطقه از جمله ایران و یمن به این ادعای نیروی دریایی آمریکا واکنشی نشان نداده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ