کد خبر: ۱۹۷۰۳۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۸/۲۵

تیم ملی فوتبال ایران پیرترین تیم جام جهانی شد + ۱۰ بازیکن مسن
با میانگین ۲۸.۹ سال:

تیم ملی فوتبال ایران پیرترین تیم جام جهانی شد + ۱۰ بازیکن مسن

جدول سنی ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی فوتبال منتشر و تیم ملی ایران با میانگین ۲۸.۹ سال، پیرترین تیم این دوره و تاریخ ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ترنسفرمارکت، ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از روزهای گذشته ترکیب نهایی را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کردند و تیم ملی ایران تبدیل به پیرترین تیم حاضر در این رقابت‌ها شد.

براساس این گزارش، میانگین سنی تیم ملی ایران با هدایت کارلوس کی‌روش ۲۸.۹ سال است که بیشتر از هر ۳۱ تیم دیگر حاضر در رقابت‌ها قرار گرفته و لقب پیرترین تیم تاریخ ایران در جام جهانی را اختصاص داده است. بعد از ایران تیم‌های مکزیک با ۲۸.۵، آرژانتین با ۲۷.۹و برزیل با ۲۷.۶ سال در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

جوان‌ترین تیم جام جهانی غنا با میانگین سنی ۲۴.۷ سال است و تیم‌ ملی آمریکا، رقیب ایران در جام جهانی با ۲۵.۲ سال در رده دومین تیم جوان جام جهانی قرار دارد. تیم‌های ولز با ۲۶.۳ و انگلیس با ۲۶.۴ سال هشتمین و نهمین تیم‌های جوان جام جهانی هستند.

همچنین ۱۰ بازیکن مسن جام جهانی معرفی شدند که شامل  آلفردو تالاورا دروازه‌بان مکزیک با ۴۰ سال، په په مدافع پرتغا با ۳۹ سال، آتیبا هاچینسون هافبک کانادا با ۳۹ سال، ایجی کاواشیما دروازه‌بان ژاپن با ۳۹ سال، رمکو پاسور دروازه‌بان هلند با ۳۹ سال، دنی آلوس مدافع برزیل با ۳۹ سال، کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغال با ۳۷ سال، گیلرمو اوچوا دروازه‌بان مکزیک با ۳۷ سال ، برایان رویز هافبک کاستاریکا با ۳۷ سال و  لوکا مودریچ هافبک کرواسی با ۳۷ سال هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ