کد خبر: ۱۹۷۱۰۳
۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۸/۲۸

واکنش ایران به تصویب قطعنامه شورای حکام : غیرقابل قبول و مردود است

واکنش ایران به تصویب قطعنامه شورای حکام : غیرقابل قبول و مردود است

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس اتمی،،تصویب قطعنامه شورای حکام را موثر بر روند همکاری و تعاملات سازنده با آژانس اعلام کرد و غیرقابل قبول و مردود دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن نذیری درباره تصویب قطعنامه علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد: شورای حکام آژانس اتمی تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، انگلیسی، فرانسه و آلمان، قطعنامه‌ای علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تصویب کرد.

در جریان بررسی این موضوع، حامیان پیش‌نویس قطعنامه اطلاعات ساختگی و ادعاهای بی اساسی را برای توجیه رویکرد غیرسازنده به شورای حکام ارائه و تلاش کردند این نشست را به ابزاری برای پیگیری اهداف سیاسی و فراتر از چارچوب وظایف و اختیارات آژانس تبدیل کنند. تهران معتقد است این قطعنامه هیچ نتیجه‌ای برای بانیان به ویژه در زمینه ترمیم وجهه مخدوش شده به عنوان ناقضان اصلی برجام و زمینه‌سازی برای توجیه تحریم‌های یک جانبه بیشتر علیه ملت ایران، نخواهد داشت.

ایران تصویب قطعنامه غیراجماعی ارائه شده از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا در نشست شورای حکام را اقدامی سیاسی، غیرسازنده و نادرست و آن را غیرقابل قبول و مردود می‌داند. این قطعنامه از ایران می‌خواهد با آژانس تعامل و همکاری داشته باشد. با توجه به تداوم همکاری‌های گسترده ایران با آژانس، دعوت از ایران برای همکاری با استفاده ابزاری از شورای حکام و اعمال فشار از طریق تصویب یک قطعنامه، غیرموجه و بی معنی است.

آژانس باید با رویکردی مستقل، بی‌طرفانه و حرفه‌ای، بدون تاثیرپذیری از اهداف سیاسی بعضی کشورها جهت برطرف کردن این ابهامات پادمانی که به تایید آژانس به هیچ وجه نگرانی نبود اشاعه‌ای نیز ندارد، تلاش کنند. بعضی از این ابهامات مربوط به موضوع‌های گذشته میان ایران و آژانس است که در سال ۲۰۱۵ برای همیشه توسط شورای حکام بسته شد.

برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران از شفاف‌ترین برنامه‌ها در میان دیگر اعضا آژانس است، اهداف سیاسی بانیان این قطعنامه ضد ایرانی محقق نخواهد شد اما تصویب آن می‌تواند بر روند همکاری و تعاملات سازنده ایران با آژانس اثرگذار باشد. اجرای بدون وقفه پادمان و فعالیت‌های گسترده راستی‌آزمایی آژانس در ایران طی دو دهه اخیر در پرتو همکاری و حسن نیت ایران امکان‌پذیر بود.

ایران ضمن پایبندی به اصل وفای به عهد در اجرای تعهدات بین‌المللی در دفاع از منافع و حقوق و مقابله با فشارها و زیاده خواهی‌های آمریکا و کشورهای غربی مصمم و پایدار خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ