کد خبر: ۱۹۷۴۴۳
۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۹/۸

کمبود ۴۰ قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

کمبود ۴۰ قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام عدم تخصیص ارز و وام بانکی، گفت: ۴۰ قلم دارو به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها کم است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حیدر محمدی گفت: علیرغم پیگیری‌های مستمر با بانک مرکزی، تامین ارز و تسهیلات مدنظر سازمان غذا و دارو توسط بانک‌های عامل انجام نشده و مشکل تامین ۴۰ قلم دارویی به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌ها است.

وی با اشاره به بهبود شرایط تامین آنتی‌بیوتیک‌ در داروخانه‌‎ها، افزود: در تولیدات داخلی برخی آنتی بیوتیک‎ها مثل کوآموکسی کلاو رشد تولید ۲۰، سفیکسیم ۱۰ و آموکسی سیلین ۴ برابری نسبت به ابتدای سال شده است.

محمدی ادامه داد: تاکنون ۴ محموله آنتی بیوتیک وارد شده و در چند روز آینده یک محموله دارویی جدید نیز وارد خواهد شد. اقدامات لازم برای رفع کمبودهای ضروری دارو تا ثبات بازار و رفع نیاز بیماران ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش، محمود بیگلر معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش میزان تولید آنتی بیوتیک‌های خوراکی و سرم از طریق تولید داخل، گفت: با رفع مشکلات تولیدکنندگان آمار تولید افزایش یافت. همچنین شرکت‌هایی که تخلف آنها اثبات شده به نهادهای بازرسی معرفی شدند و پس از این ابلاغ شد هیچ شرکت دولتی به دلیل زیان‌ده بودن مجاز به توقف تولید و فروش نخواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ