کد خبر: ۱۹۷۴۷۸
۱۲:۶ - ۱۴۰۱/۹/۸

ایران سهامدار دو پالایشگاه در ونزوئلا شد / برنامه بعدی برای چهار کشور

ایران سهامدار دو پالایشگاه در ونزوئلا شد / برنامه بعدی برای چهار کشور

مدیر گروه انرژی اندیشکده سیاست‌گذاری ماهد، مدعی شد: ایران سهامدار دو پالایشگاه در ونزوئلا شده و برای چهار کشور دیگر برنامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی هاشم‌زاده با اشاره به رویکرد وزارت نفت در سهامداری پالایشگاه‌های فراسرزمینی به فارس گفت: رویکرد وزارت نفت برای افزایش صادرات نفت به صورت تضمین‌شده بر بازارسازی نفت متمرکز است. با این اقدام جریان صادرات نفت از تحریم‌ها آسیب‌ کمتری خواهد داشت و اینگونه نیست که مثل دولت قبل، صادرات نفت در عرض چند ماه از 2 میلیون بشکه به کمتر از 100 هزار بشکه در روز برسد.

وی افزود: بازارسازی نفت شامل مجموعه‌ای از سیاست‌هاست که موجب می‌شود فروش نفت ایران تنها چالش با آمریکا نباشد بلکه خریداران دیگر کشورها نیز برای دریافت نفت ایران انگیزه داشته و مورد دغدغه شود. یکی از سیاست‌های بازارسازی نفت، خرید تقاضا است. در این سیاست عرضه‌ کنندگان نفت در پالایشگاه‌های فراسرزمینی سهامدار می‌شوند و بدین ترتیب جریان صادرات نفت به آن پالایشگاه را تضمین می‌کنند.

هاشم‌زاده ادامه داد: دولت برای سهامدار شدن در پالایشگاه‌های ونزوئلا با دو پالایشگاه ال‌پالیتو و پاراگوانا اقدام کرد و ماحصل آن صادرات روزانه 200 هزار بشکه نفت و میعانات گازی ایران به ونزوئلا بود. سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی تنها محدود به ونزوئلا نیست و ایران برای سهامداری و صادرات نفت در پالایشگاه‌های نیکاراگوئه، ازبکستان، نیجریه، سوریه و غیره نیز اقدام کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ