کد خبر: ۱۹۷۷۷۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۹

گرانی سیمان شایعه است/ نقش شرکت بورسی در گرانی ۶۰۰ درصدی یونولیت!
وزیر صنعت:

گرانی سیمان شایعه است/ نقش شرکت بورسی در گرانی ۶۰۰ درصدی یونولیت!

وزیر صنعت گرانی ۶۰ درصدی سیمان را شایعه دانست و علت اصلی گرانی ۶۰۰ درصدی یونولیت را اختلال در فرایند تولید شرکت بورسی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی‌امین در واکنش به گرانی 60 درصدی قیمت سیمان و از 50 به 70 تا 80 هزار تومان، گفت:‌ در روزهای گذشته فضایی ایجاد شد، مبنی بر اینکه با فرارسیدن زمستان، گاز شرکت ها قطع و قیمت‌ها افزایش می‌یابد که کاملاً شایعه است. حتی قیمت سیمان در بورس کالا کاهش و یک پاکت سیمان 50 کیلویی به کمتر از 35 هزار تومان رسید و هفته گذشته عرضه سیمان از تقاضا بیشتر بود.

وی ادامه داد: در خرده‌فروشی قیمت تا 50 هزار تومان معقول است و بعد از اعلام افزایش بهای سیمان، موضوع در چند شهر پیگیری و مشخص شد قیمت حدود 50 هزار تومان است.

فاطمی‌امین  درباره گرانی  600 درصدی یونولیت ( از ۷۰ به ۵۰۰ هزار تومان) نیز توضیح داد:‌ ریشه این موضوع مربوط به ماده‌ "استایرن" و ماده اولیه پلی‌ استایرن، زرین و فوم بوده و در مهرماه تولید آن در پتروشیمی پارس ( شرکت بورسی و وابسته به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس) مختل شد و به دلیل مباحث فنی متوقف است. برای رفع این مشکل هماهنگی با وزارت نفت برای واردات و جبران درحال انجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ