کد خبر: ۱۹۹۸۲۶
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

کاهش ۵ تا ۳۰ درصدی تولید ۴ شرکت بورسی با رشد تا ۶۰ درصدی روغن موتور
برای ۹ ماه سال بررسی شد:

کاهش ۵ تا ۳۰ درصدی تولید ۴ شرکت بورسی با رشد تا ۶۰ درصدی روغن موتور

قیمت فروش محصولات ۴ شرکت بورسی تولیدکننده روغن‌ موتور در ۹ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی اما تولید برخی محصولات بین ۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نود اقتصادی، بررسی وضعیت تولید ۴ شرکت بزرگ تولیدکننده روغن‌موتور نشان می‌دهد با وجود اینکه قیمت فروش محصولات این شرکت‌ها طی ۹ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی داشت اما تولید برخی محصولات بین ۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش در بین ۴ شرکت بورسی و فرابورسی ایرانول، نفت‌ سپاهان، بهران و نفت‌ پارس، بدترین وضعیت تولید مربوط به "شسپا" است. در این شرکت گرچه مجموع تولید برای فروش داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶.۶ درصدی داشت اما در برخی محصولات تولید بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشت.

در شرکت نفت‌ پارس نیز مجموع تولید برای فروش داخلی کاهش ۲ درصدی و تولید اسلاک واکس، روغن دنده و روغن پایه به ترتیب کاهش ۲۰ ، ۱۳ و ۵ درصدی داشت.

شرکت ایرانول هم در مجموع تولید داخل کاهش ۱.۲ درصدی و تولید اسلاک واکس، ضد یخ و سایر محصولات به ترتیب کاهش ۲۵، ۱۴.۴ و ۸.۶ درصدی داشت. در شرکت بهران نیز عمده کاهش مربوط به تولید ضدیخ بود.

تنها بهانه‌ای که شرکت‌ها برای کاهش تولید می‌توانند داشته باشند، موضوع قیمت‌ها است اما بررسی آمارهای ماهانه شرکت‌ها نشان می‌دهد نرخ فروش آنها سال جاری بطور میانگین بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ