کد خبر: ۱۹۹۹۴۱
۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

۷۷ درصد شرکت های بازنشستگی زیانده هستند / بدهی ۴ هزار میلیاردی دخانیات
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

۷۷ درصد شرکت های بازنشستگی زیانده هستند / بدهی ۴ هزار میلیاردی دخانیات

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از زیان‌ده بودن ۷۷ درصد شرکت های بازنشستگی گفت: شرکت دخانیات با ۵ میلیارد و ۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی در حال انحلال است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی عیسی زاده در جلسه علنی پس از ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌ های اجرایی گفت: بحران صندوق های بازنشستگی ابرچالشی در اقتصاد محسوب می شود و وابستگی روز افزون صندوق ها به منابع دولتی و بودجه عمومی از مهمترین نشانه های ورشکستگی آنها بشمار می آید.

وی افزود: از ۱۸ صندوق بازنشستگی فقط ۲ صندوق قانون دارد و مابقی براساس آیین نامه و دستورالعمل داخلی اداره می شوند. از مجموع ۱۸۷ شرکت بازنشستگی، ۴۳ شرکت سودآور بوده و برخی شرکت های زیان ده از سود ده ها پول می گیرند تا تعادل برقرار شود. برخی صندوق های بازنشستگی به دولت و به بودجه وابسته هستند و با عدم پرداخت نقدینگی قادر به ادامه حیات نیستند.

عیسی زاده ادامه داد: شرکت دخانیات با ۵ میلیارد و ۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی در حال فروپاشی است. طبق آمار دیوان محاسبات این شرکت ۲۰۰ پرونده دارد و نمی تواند ادامه کار دهد که از وزیر کار درخواست می شود به این موضوع توجه ویژه کند. همچنین مبنای برخی انتصابات در هلدینگ ها مشخص نیست. فردی با مدرک جغرافیا، شرکت کاملا فنی و یا با مدرک فلسفه یک هلدینگ صنعتی را مدیریت می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ