کد خبر: ۱۹۹۹۸۹
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

بانک‌های بورسی و دولتی مکلف به پرداخت وام ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی شدند
طبق لایحه بودجه سال آینده:

بانک‌های بورسی و دولتی مکلف به پرداخت وام ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی شدند

بانک‌های بورسی و دولتی طبق لایحه بودجه سال آینده و با هدف کنترل تورم و رشد نقدینگی، مکلف به پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق تبصره 16 لایحه بودجه سال آینده، بانک‌های بورسی و دولتی مکلفند برای کنترل تورم و رشد نقدینگی و ترازنامه تا سقف 200 هزار میلیارد تومان از محل 100 درصدی مانده سپرده قرض‌الحسنه (به جز بانک‌های قرض‌الحسنه) و بخشی از سپرده‌های جاری براساس توان تسهیلات‌دهی بانک‌های عامل و به تشخیص شورای پول و اعتبار پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس از جمله قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، جهش تولید مسکن و دانش بنیان و قوانین مربوط به ایثارگران تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنند.

براساس این گزارش، آئین نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت کار حداکثر 30 روز کاری پس از لازم الاجرا شدن قانون پیشنهاد و پس از تایید شورای پول و اعتبار به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. همچنین بانک مرکزی مکلف است بر اجرای مفاد این تبصره نظارت و گزارش عملکرد آن را هر سه ماه یک بار به شورای پول اعتبار ارائه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ