کد خبر: ۲۰۰۰۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲

تبعات تعیین نرخ خوراک گاز ۷ هزار تومانی در بودجه برای پتروشیمی ها
کارشناس بازارهای مالی مطرح کرد:

تبعات تعیین نرخ خوراک گاز ۷ هزار تومانی در بودجه برای پتروشیمی ها

کارشناس بازارهای مالی درباره پیشنهاد تعیین نرخ خوراک گاز ۷ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۲ گفت: پتروشیمی ها ضمن عرضه ارز صادراتی ۳۰ درصد پایین تر از قیمت باید خوراک را ۴.۵ سنت گرانتر بخرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کاظم نادرعلی با اشاره به سقف قیمت خوراک گاز 5 هزار تومانی در بودجه سال جاری در هر متر مکعب معادل 20 سنت با دلار نیمایی 25 هزار تومانی در فضای مجازی اعلام کرد: با کاهش 60 و 75 درصدی قیمت گاز در هنری هاب آمریکا و هاب های اروپا، دولت سیزدهم سقف قیمت خوراک گاز را از 5 به 7 هزار تومان در بودجه سال آینده پیشنهاد داده که با دلار نیمایی دستوری 28500 تومانی به 24.5 سنت در هر متر مکعب افزایش یافته است !!!

حالا شرکت های پتروشیمی اوره ساز ، متانول ساز و ... که خوراک گاز مصرف کرده و صادرات محور هستند هم باید ارز صادراتی را 30 درصد پایین تر از قیمت بازار تقدیم دولت کنند و هم باید خوراک گاز  را 4.5 سنت گرانتر ( از 20 به 24.5 سنت) بخرند. اگر نرخ دلار نیمایی متناسب با قیمت گاز رشد می کرد باید به 35 هزار تومان می رسید تا سقف قیمت گاز همان 20 سنت باقی بماند.

همچنین سال گذشته در بودجه پیشنهادی مبلغ کمک دولت به صندوق های بازنشستگی 210 هزار میلیارد تومان دیده شده بود که حالا با این افزایش هزینه تولید و افزایش مالیات ها و عوارض و سرکوب دلار صادراتی و متضرر شدن صندوق های بازنشستگی در کنار رشد حقوق بازنشستگان ، وضعیت صندوق های بازنشستگی وخیم تر خواهد شد و دولت باید بودجه بیشتری اختصاص دهد و پول بدون پشتوانه چاپ کند تا خرج کسری بودجه شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ