کد خبر: ۲۰۰۲۲۹
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸

قیمت ۱۲ ماده غذایی در بازار جهانی ۳ تا ۴۸ درصد گران شد
طی سال گذشته میلادی:

قیمت ۱۲ ماده غذایی در بازار جهانی ۳ تا ۴۸ درصد گران شد

قیمت انواع مواد غذایی طی سال میلادی گذشته و طبق اعلام بانک جهانی بین ۳ تا ۴۸ درصد گران شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک جهانی اعلام کرد: به جز دو محصول برنج و میگو، قیمت همه مواد غذایی طی سال ۲۰۲۲  گران شد و شاخص قیمت از ۳۱ به ۱۴۳.۷ رسید. متوسط قیمت مواد غذایی هم از ۱۸ درصد افزایش، عبور کرد.

براساس این گزارش، غلات به عنوان یکی از مواد غذایی پرمصرف، ۲۱ درصد گران شد و شاخص آن از ۱۲۳.۸ به ۱۵۰.۴ افزایش یافت. گندم هم با گرانی ۳۶ درصدی از ۳۱۵.۲ دلار در هر تن به ۴۳۰ دلار رسید. قیمت ذرت نیز با رشد ۲۳ درصدی از ۲۵۹.۵ به ۳۱۸.۸ دلار در هر تن بالغ شد اما برنج با کاهش ۴ درصدی قیمت مواجه و هر تن برنج تایلندی ۴۲۹.۷ دلار معامله شد.

قیمت روغن پالم و سویا هم با گرانی ۱۳ و ۲۰ درصدی از ۱.۱۳ به ۱.۲۷ هزار دلار در هر تن و ۱.۶۶ هزار دلار رسید. قیمت هرکیلو چای و قهوه هم با افزیش ۲۴ و ۲۵ درصدی به ۳ و ۵.۶ دلار و هر کیلو شکر با رشد ۵ درصدی به ۰.۴۱ دلار رسید.

در میان انواع گوشت‌ها فقط میگو دو درصد کاهش قیمت داشت و ۱۳.۵ دلار معامله شد اما سایر گوشت‌ها گران شد و طی آن قیمت هر کیلو مرغ با افزایش قابل توجه ۴۸ درصدی به ۳.۳۵ دلار رسید. هر کیلو گوشت گوساله و گوسفند هم با افزایش ۷ و ۳ درصدی به ۵.۷۸ دلار ۱۱.۹ دلار بالغ شد.

در میان میوه‌ها نیز هر کیلو موز و پرتغال با رشد ۲۳ و ۴۱ درصدی به ۱.۴۹ و ۰.۹۲ دلار افزایش یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ