کد خبر: ۲۰۰۲۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹

مقدمات قرار گرفتن سپاه پاسداران در گروه‌های تروریستی اروپا فراهم شد!
با ۵۹۸ رای موافق در مجلس :

مقدمات قرار گرفتن سپاه پاسداران در گروه‌های تروریستی اروپا فراهم شد!

۵۹۸ نماینده مجلس اروپا مقدمات قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورو نیوز، مجلس اروپا در آخرین جلسه که عصر دیروز برگزار شد، متمم پیشنهادی مبنی بر قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا را تصویب کرد و احتمالا" امروز درباره تصمیم نهایی و تعلیق برجام هم رای گیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تصمیم جدید با ۵۹۸ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۳۱ رای ممتنع تصویب شد اما تصمیمات مجلس اروپا، پیشنهادی و در حکم درخواست هستند. بنابراین شورای اروپا دوشنبه آینده در مورد اجرا یا عدم اجرای مصوبه جدید، تصمیم گیری خواهد کرد.

بریتانیا نیز اعلام کرده در هفته‌های آینده سپاه را به فهرست تروریستی اضافه خواهد کرد. پیش از این هم کانادا از زمان شروع اعتراضات در ایران  سپاه را در فهرست سازمان های تروریستی خارجی خود قرار داده و درخواست‌ها برای اقدام مشابه از طرف اتحادیه اروپا و بریتانیا هم در سطح گسترده مطرح شده است.

عبیر سهلانی نماینده عراقی‌تبار سوئد در مجلس اروپا گفته بود: حمایت اورسلا فن‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا از قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا، علامت روشنی است برای اینکه این نهاد باید این موضع گیری را به قانون و اقدام مستقیم تبدیل کند.

محمد کوثری نماینده مجلس هم گفته بود: ممکن است تبعات توطئه اتحادیه اروپا علیه سپاه برای کشورهای اروپایی قابل تحمل نباشد. اگر اروپایی‌ها دست به این توطئه بزرگ بزنند ایران هم می‌داند چه کاری انجام دهد.

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ