کد خبر: ۲۰۱۴۰۰
۱۲:۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳

تصمیم عجیب شورای رقابت در مورد عرضه خودرو با واکنش فوری خاندوزی مواجه شد

تصمیم عجیب شورای رقابت در مورد عرضه خودرو با واکنش فوری خاندوزی مواجه شد

شورای رقابت به رئیس سازمان بورس اعلام کرد فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا غیرمجاز است که با واکنش فوری وزیر اقتصاد مواجه شد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجادله مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا همچنان ادامه دارد و بعد از سازمان بارزسی و چند نماینده مجلس، شورای رقابت هم امروز در نامه ایی به رئیس سازمان بورس، فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در بورس کالا را غیر مجاز اعلام کرد!

براساس این گزارش، محمدرضا سیدنورانی رئیس مرکز و شورای رقابت در نامه دیروز به مجید عشقی، عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو۲۰۷ و شاهین در بورس کالا را غیر مجاز دانست و اعلام کرد: همه محصولات ایران خودرو و ساپیا به‌جز هایما و تارا، انحصاری است.

این اقدام با واکنش سریع احسان خاندوزی وزیر اقتصاد مواجه شد و وی در حاشیه تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد، گفت: شورای عالی بورس، مجوز عرضه خودرو در بورس کالا را داده و در جلسه فردا ، نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با مسئولان شورای رقابت هم برای جلوگیری از تعارض تصمیمات رایزنی می شود.

نامه رئیس شورای رقابت به رئیس سازمان بورس:

پیرو عرضه برخی خودروها در بورس کالا به اطلاع می‌رساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 27 مهر سال اگذشته در خصوص تنظیم بازار خودرو یک سال بوده و بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می‌شد.

بر این اساس طبق مصوبات 420، 442، 462 و 468 بازار خودروهای انحصاری شامل کلیه خودروهای سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به‌جز دو خودروی هایما و تارا است و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات 414 و 420 صورت گیرد. قیمت این خودروها نیز باید براساس مصوبات 148 و 442 طبق فرمول Price Cap محاسبه شود. لذا عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو207 و شاهین در بورس کالا مجاز نیست.

شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو، موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده و در صورت تصویب مصوبه جدید، جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ