کد خبر: ۲۰۱۶۸۰
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

قیمت گذاری دستوری خودرو باز هم توسط هیات وزیران بررسی خواهد شد
نماینده مجلس:

قیمت گذاری دستوری خودرو باز هم توسط هیات وزیران بررسی خواهد شد

نماینده مجلس با اشاره به عرضه مواد اولیه تولید قطعات خودرو در بورس به قیمت جهانی و افزایش هزینه ها گفت: باید قیمت گذاری دستوری خودرو توسط هیات وزیران مجدد بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالفضل ابوترابی در بازدید از خطوط تولید سایپا گفت: خوشبختانه حجم بدهی و زیان انباشته سایپا ۱۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت. با وجود تحریم هایی که در این صنعت وجود دارد، سایپا با افزایش تولید در ۱۰ ماه سال از تیراژ تولید سال گذشته عبور کرد که عملکرد بسیار مطلوبی است.

وی افزود: با آغاز داخلی سازی قطعات از سال گذشته، اغلب قطعاتی که از خارج وارد می شد در داخل تولید شد و تولید سایپا بصورت عبور مستقیم و بدون نقص انجام می شود. این فرآیند نیاز به هماهنگی کامل در زنجیره تامین دارد. امید است سایپا افزایش تیراژ محصلات را سال آینده هم ادامه دهد تا زیان انباشته کاهش یابد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مواد اولیه تولید قطعات خودرو چون فولاد، پتروشیمی و … در بورس به قیمت جهانی عرضه می شود. افزایش هزینه های جاری حقوق و دستمزد نیز وجود دارد اما قیمت خودرو بصورت کاملا دستوری ثابت مانده و افزایشی نداشت که باعث ایجاد زیان برای خودروسازان شد. باید قیمت گذاری دستوری خودرو توسط هیات وزیران مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

ابوترابی گفت: قیمت خودرو در بازار سوداگری و دلالی قرار گرفته و به کالای سرمایه ای تبدیل شده است. طبق گزارش ها ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی ها در پارکینگ ها قرار دارد. به منظور کنترل این شرایط و خروج خودرو از کالای سرمایه ای و تبدیل به کالای مصرفی باید با وضع قوانینی چون مالیات عایدی بر سرمایه به سمتی رفت که سرمایه گذاری بر روی خودرو برای  افراد مقرون به صرفه نباشد و صرفا مصرف کننده استفاده کند.

به گفته وی، علاوه بر این باید امورات غیر فنی چون حکمرانی ریال، مالیات بر عایدی بر سرمایه، رصد هوشمندانه و احتکار خودرو مورد نظر قرار گیرد تا خودروها به دست مصرف کننده واقعی برسد. از طرف دیگر خودروها باید از نظر قیمت و کیفیت مورد بازبینی قرار گیرند تا رضایت مردم جلب شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ