کد خبر: ۲۰۱۷۴۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

افزایش سرمایه بی سابقه سه به ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی صندوق از سه منبع
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد:

افزایش سرمایه بی سابقه سه به ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی صندوق از سه منبع

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش سرمایه بی سابقه سه به ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی طی پنچ سال خبر داد که از سه منبع تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیاوش ملکی‌فر درباره تحقق سرمایه صندوق نوآوری به تسنیم گفت:‌ با موافقت رئیس‌جمهور و تصویب هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، مقرر شد ظرف 5 سال آینده سرمایه صندوق از 3 به 100 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: اگر طبق سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم توسعه، تولید ناخالص داخلی تا سال 1406 با نرخ 8 درصد افزایش یابد، سهم 5 درصدی دانش‌‌بنیان‌ها در آن سال از تولید ناخالص داخلی به‌معنای فروش 1400 هزار میلیارد تومانی این گروه است. نیاز تأمین مالی شرکت‌های دانش‌‌بنیان در سال 1406 برای سرمایه در گردش، سرمایه‌گذاری جدید و تحقیق و توسعه، 30 درصد این مبلغ خواهد بود و صندوق باید در حالت مطلوب، 30 درصد از نیاز مالی شرکت‌های دانش‌‌بنیان را تأمین کند. بنابراین با توجه به ضریب اهرمی 2 برابری در عملکرد صندوق، سرمایه در سال 1406 باید 100 هزار میلیارد تومان باشد.

ملکی‌فر ادامه داد: در قوانین حوزه دانش‌‌بنیان سه منبع مالی برای افزایش سرمایه صندوق پیش‌بینی شده که شامل سهم نیم‌درصدی صندوق از بودجه عمومی دولت و بیش از 10 هزار میلیارد تومان، حقوق ورودی واردات ماشین‌­آلات و تجهیزات صنعتی، معدنی و کشاورزی و مالیات از صادرات کالاهای واسطه‌ای نیمه‌خام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ