کد خبر: ۲۰۱۷۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

وعده رونمایی هلدینگ آماده عرضه اولیه از برندهای جدید و هدف ورود به بازار سرمایه
مدیرعامل و معاون مالی مطرح کردند:

وعده رونمایی هلدینگ آماده عرضه اولیه از برندهای جدید و هدف ورود به بازار سرمایه

مدیرعامل و معاون مالی گروه انتخاب الکترونیک آرمان با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این هلدینگ از رونمایی برندهای با سطح کیفیت بالا در آینده نزدیک و هدف اصلی ورود به بازار سرمایه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشست خبری گروه انتخاب الکترونیک آرمان برای بررسی آخرین وضعیت مالی و عملکردی، ظهر سه شنبه با حضور محمدحسین فهیمی مدیرعامل، اصغر قربانی معاون مالی ، عسگری مدیر مالی و محمدصادق طاهری مدیرعامل کارگزاری حافظ به عنوان کارگزار عرضه کننده سهم برگزار شد تا این هلدینگ هزار میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام در بازار اول فرابورس شود.

بر اساس این گزارش، محمدحسین فهیمی مدیرعامل گروه انتخاب الکترونیک آرمان درخصوص تاریخچه این مجموعه گفت: آغاز فعالیت گروه صنعتی انتخاب از شرکت حایر آسا بود که 29 آبان سال 79 به ثبت رسید. حایر آسیا به عنوان شرکت اصلی گروه صنعتی انتخاب از سال 84 فعالیت را آغاز و از سال 98 ایجاد هلدینگ لوازم خانگی انتخاب کلید خورد. در سال 99 با تغییر نام و اساسنامه شرکت حایرآسا، هلدینگ لوازم خانگی گروه انتخاب با نام شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان متولد شد.

وی افزود: عمده فعالیت این مجموعه در جهت تحقق و ایجاد زنجیره تولید و تعمیق هرچه بیشتر تولید داخل در حوزه صنعت بود. از مواد اولیه تا تولید قطعه، ساخت محصول، لجستیک، فروش و خدمات پس از فروش در این مجموعه رقم می‌خورد. انتخاب به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی، بیشترین سهم بازار را در تمام محصولات در اختیار دارد.

اصغر قربانی معاون مالی گروه انتخاب الکترونیک آرمان نیز با اشاره به سرمایه هزار میلیارد تومانی این هلدینگ گفت: سال مالی گذشته، مجموع درآمدهای عملیاتی و سود خالص بالغ بر 16.5 و 2.38 هزار میلیارد تومان بود. همچنین در نیمه نخست سال جاری مجموع درآمدها و سود خالص به 12.7 و 1.4 هزار میلیارد تومان رسید. در سال مالی جدید و منتهی به آذر 1402 بالغ بر 40 و 4.5 هزار میلیارد تومان درآمد و سود برآورد شده است.

وی ایجاد زنجیره ارزش ملی، صاحب بزرگترین و مجهزترین و بروزترین کارخانه های تولید قطعه ومحصول نهایی، پوشش کامل برندی برای پاسخگویی به نیازها و سلایق و سطوح درآمدی مصرف کنندگان، سبد کامل محصول، اعتماد به برند و اطمینان به محصول، وسیع ترین شبکه فروش سراسری، شبکه سراسری لجستیک و حمل و نقل محصولات، خدمات پس از فروش اثرگذار بر تصمیم خرید مصرف کننده را جزو 8 مزیت رقابتی این هلدینگ برشمرد.

این معاون ادامه داد: 50 گروه محصول در 500 مدل در سه برند دوو، بست و اسنوا به بازار از طریق 2500 فروشگاه توزیع و عرضه می شوند. در آینده نزدیک نیز برندهای با سطح کیفیت بالا رونمایی می شود. 12.7 هزار نفر بصورت مستقیم و 120 هزار نفر غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند. مجموع تولید محصولات در سال 99 شامل 306 هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر، 422 هزار دستگاه انواع ماشین لباسشویی، 430 هزار دستگاه تلویزیون و 53 هزار دستگاه اجاق گاز بود که در سال گذشته به ترتیب به 489 هزار، 566 هزار، 545 هزار و 138 هزار دستگاه رسید.

قربانی در پاسخ به سوال بورس پرس مبنی بر اینکه هدف اصلی این هلدینگ از ورود به بازار سرمایه چیست؟ گفت: منابع حاصل از عرضه اولیه معادل 4 تا 7 روز از فروش فعلی هلدینگ است. سیستم بانکی هم در حال حاضر قادر به تامین نیازهای مجموعه‌های صنعتی بزرگ نظیر انتخاب نیست. در این راستا ورود به بازار سرمایه منجر به امکان وثیقه گذاری سهم و دریافت تسهیلات و انتشار اوراق می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ