کد خبر: ۲۰۲۱۲۳
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴

ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو بازگشت / صعود به جایگاه یازدهم
طبق اعلام انجمن اروپا:

ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو بازگشت / صعود به جایگاه یازدهم

انجمن خودرو اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری جهان در سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از افزایش 7.9 درصدی تولید خودروهای سواری در جهان طی سال 2022 خبر داد و اعلام کرد: کل خودروهای سواری تولیدی دنیا در سال گذشته به 68.1 میلیون دستگاه رسید درحالی که سال 2021 بیش از 63.1 میلیون خودرو سواری در دنیا تولید شده بود.

براساس این گزارش، تولید خودروهای سواری در ایران طی سال 2022 رشد قابل توجهی داشت و برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا وارد کانال یک میلیونی شده و به 1.85 میلیون دستگاه رسید. این کشور سال 2021 بیش از 979.9 هزار خودرو سواری تولید کرده بود.

تولید خودروهای سواری در ایران طی سال 2022 با رشد 10.8 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. این رشد و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو با وجود تداوم تحریم‌های آمریکا محقق شده و سهم 1.6 درصدی از کل تولید خودروهای سواری دنیا در این سال داشت.

بر همین اساس رتبه ایران در میان تولیدکنندگان بزرگ خودرو نیز ارتقاء یافته و در جایگاه یازدهم دنیا قرار گرفته و بیشتر از کشورهای صنعتی مثل فرانسه، انگلیس و ایتالیا با 940، 764و 476 هزار دستگاه، خودرو تولید کرد. همچنین از ترکیه، اسلواکی، رومانی، سوئد، بلژیک، اندونزی و تایلند بیشتر بود.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو سواری جهان در سال 2022 بود و 23.17 میلیون خودرو سواری در این مدت تولید کرد و 11.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

آمریکا  و ژاپن با تولید 7.6  و 6.6 میلیون خودرو سواری در رتبه دوم و سوم قرار داشتند. تولید خودرو آمریکا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.7 درصد رشد داشت اما تولیدات ژاپن با افت 0.1 درصدی مواجه شد.

هند، کره جنوبی، آلمان، برزیل، اسپانیا، مکزیک، جمهوری چک و ایران به ترتیب با 4.3، 3.4، 3.3، 1.8، 1.7، 1.2، 1.1 و 1.08 هزار دستگاه در رتبه‌های چهارم تا یازدهم قرار گرفتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ