کد خبر: ۲۰۳۹۶۶
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

دلیل حذف عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد/ مسئولیت دولت و شورای رقابت
توسط رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

دلیل حذف عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد/ مسئولیت دولت و شورای رقابت

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اعلام دلیل حذف عرضه خودرو در بورس کالا این موضوع را مربوط به دولت و شورای رقابت دانست!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شمس الدین حسینی با اشاره به تصمیم مجلس مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: شب گذشته در کمیسیون تلفیق با دقت تمام این مسئله مورد بررسی قرار گرفت و مر قانون و آئین نامه به درستی اعمال شد. اینکه نماینده ای نظر دیگری دارد دلیل بر اقدام غیر قانونی کمیسیون نمی شود. چرا که پیشنهادات تا زمان عدم تصویب، ماده قانونی محسوب نمی شود.

وی درباره دلایل حذف عرضه خودرو در بورس کالا هم توضیح داد: نکته مهم این است که خودرو چگونه و کجا، عرضه و شورای رقابت در این بخش چگونه عمل کند؟ این موارد قوانین مربوطه و شفافی دارد و موضوع هم بودجه ای نیست. همچنین در این بند الحاقی، درآمد جدیدی هم پیش بینی نشده بود. لذا برخی تفسیر می کنند که حاصل آن مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد اما مالیات بر ارزش افزوده، درآمد عمومی بوده و اصلا این موضوع درآمد خاص نیست که هزینه ایی مدنظر باشد.

حسینی ادامه داد: همچنین طبق بند دیگری، قیمت فروش خودرو 1.2 برابر تعیین شده بود اما در این بخش هم درآمدی حاصل نمی شود تا بتوان هزینه ای در نظر گرفت. اساسا دراین بخش، درآمدی وجود نداشت و نمی توان هزینه ای تحمیل کرد. به همین دلیل این بند الحاقی از لایحه بودجه حذف شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ