کد خبر: ۲۰۳۹۷۰
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷

ورود ۵ زیرمجموعه صندوق فرهنگیان به بورس و تخصیص سهام به معلمان
مدیرعامل صندوق وعده داد:

ورود ۵ زیرمجموعه صندوق فرهنگیان به بورس و تخصیص سهام به معلمان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از نهایی شدن زیرساخت‌ها برای ورود ۵ زیرمجموعه به بورس در نیمه نخست سال آینده و تخصیص سهام به معلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا نجف‌پور کردی درباره آخرین وضعیت محاسبه ارزش افزوده دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان عضو گفت: اقدامات لازم آغاز و الگوی محاسبه ارزش مالکانه دارایی‌ها مشخص شده است. برای این منظور باید دارایی‌ها وارد بورس شوند. شرکت‌های تابعه موسسه از ابعاد گوناگون بررسی و مشخص شد بسیاری از شرکت‌ها باید برای بورسی شدن فرآیندهایی را طی و موانع را رفع کنند.

وی افزود: سهامداری معلمان طی چندسال اخیر مطرح اما اجرا نمی‌شد که با مصوبه هیات امنای صندوق در حال پیگیری است. زیرساخت‌های لازم نهایی شده و در گام اول و طی شش ماهه اول سال آینده، پنج شرکت زیرمجموعه بورسی می‌شوند و اردیبهشت ماه سهام اولین شرکت بورسی به فرهنگیان واگذار می شود.

نجف‌پور کردی ادامه داد: صندوق در سنوات گذشته شرایط مطلوبی از حیث نقدینگی نداشت. طی شش ماه اخیر حدود ۱.۸ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار فرهنگی بازنشسته پرداخت شد. هر فرهنگی بازنشسته بطور میانگین ۴۵ میلیون تومان از صندوق دریافت می‌کند و بالاترین رقم نیز ۱۰۰ میلیون تومان است. موافقت نهایی با پذیرش شرکت‌ها طبق قوانین بر عهده سازمان بورس خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ