کد خبر: ۲۰۵۰۰۹
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹

۱۴۰ هزار خانه تجملی مشمول مالیات شد/ برگ تشخیص ۳۰۰ هزار خانه خالی

۱۴۰ هزار خانه تجملی مشمول مالیات شد/ برگ تشخیص ۳۰۰ هزار خانه خالی

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ۱۴۰ هزار خانه تجملی مشمول مالیات و برای ۳۰۰ هزار خانه خالی برگ تشخیص صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود منظور در دومین روز اجلاس مدیران مالیاتی گفت: تاکنون اطلاعات هویتی مالکان ۱۴۰ هزار خانه تجملی مشمول مالیات شناسایی و روند وصول مالیات از آنان آغاز و برای ۳۰۰ هزار خانه خالی، برگ تشخیص و مطالبه صادر و به مالکان آن‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: این رقم یک دهم تعداد واقعی خانه‌های تجملی است و انتظار می‌رود با همکاری شهرداری‌ها و به‌ویژه تهران، سال آینده این رقم به یک میلیون خانه افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: چنانچه این مودیان پس از اخطار اول و دوم مالیات ابلاغ شده را پرداخت نکنند، اقدام اجرایی و برداشت از حساب آن‌ ها انجام خواهدشد. رقم مالیات خانه، خودروی تجملی و منازل خالی در مقایسه با مجموع مالیات، چندان زیاد نیست ولی از نظر حیثیتی مهم بوده و ادارات کل مالیاتی باید با جدیت آن‌ها را پیگیری کنند.

منظور شناسایی موارد فرارهای مالیاتی بزرگ را مهم‌ترین سرفصل و اولویت سال آینده اعلام کرد و توضیح داد: کمیته‌ای متشکل از وزارت اطلاعات، پلیس امنیت اقتصادی و دادستانی‌های سراسر ایران در این زمینه با وزات اقتصاد همکاری می‌کنند. سال آینده باید حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف شود.

به گفته وی، انتقال پرونده مالیاتی صنایع و شرکت‌ها به استان‌های محل فعالیت آن‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با جدیت در حال پیگیری است. در سال جاری ۲.۶ هزار پرونده مالیاتی به ارزش 5.6 هزار میلیارد تومان و ارزش افزوده 8.6 هزار میلیارد تومان به استان‌ها منتقل شده و چنانچه استان‌ها از اجرای این دستور خودداری کنند، پرونده مالیاتی به تهران منتقل و سهم هر استان جداگانه احصا و پرداخت خواهدشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ