کد خبر: ۲۰۵۰۵۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱

سازمان مالیاتی به شرکت‌های متخلف بورسی و فرابورسی هشدار داد/ جزئیات
برای صدور صورتحساب الکترونیکی:

سازمان مالیاتی به شرکت‌های متخلف بورسی و فرابورسی هشدار داد/ جزئیات

رئیس سازمان مالیاتی با عدم اقدام برخی شرکت های بورسی و فرابورسی در صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال به سامانه مودیان به سازمان بورس هشدار تحمیل جرایم داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود منظور با ارسال نامه ای به رییس سازمان بورس اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سامانه مودیان مشخص شد بخشی از شرکت های بورسی و فرابورس تاکنون اقدامی در صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان انجام ندادند در حالی که طبق قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و فراخوان انجام شده از سوی سازمان مالیاتی از اول آبان ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی طبق دستورالعمل ها و ارسال آن به سامانه مودیان بودند.

عدم رعایت مقررات مذکور منجر به تحمیل جرایم موضوع ماده 22 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان معادل 10 درصد مجموع مبلغ فروش انجام شده بدون صدور صورتحساب الکترونیکی، محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی نرخ صفر و مشوق های موضوع قانون مالیات های مستقیم حسب مورد، عدم بهره مندی از بخشودگی جرایم موضوع تبصره 2 ماده مذکور و عدم تقسیط بدهی های مالیاتی خواهد شد. لذا جهت آگاهی و اجتناب از تحمیل آثار مالیاتی مربوط، موضوع به طریق مقتضی اطلاع رسانی و پیگیری شود.

بر اساس این گزارش، سازمان مالیاتی در قالب لایحه‌ای که در صف بررسی مجلس قرار دارد درخواست اصلاح مواردی از قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را داشت. یکی از این موارد مربوط به اختیار بخشودگی جرایم مربوط به ماده 22 است که با توجه به عدم اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان مالیاتی هنوز اختیاری برای بخشودگی این جرایم ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ