کد خبر: ۲۰۵۱۴۴
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

ایران و بلاروس ۸ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/ ارزش ۱۰۰ میلیون دلاری تبادلات

ایران و بلاروس ۸ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/ ارزش ۱۰۰ میلیون دلاری تبادلات

روسای جمهور ایران و بلاروس، ۸ تفاهم‌نامه همکاری با محور ارتقای همکاری‌ های دوجانبه در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل و بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی و الکساندر لوکاشنکو و تعدادی از وزرا، ۸ تفاهم‌نامه همکاری در سعدآباد امضا کردند که ارتقای همکاری‌ های دوجانبه در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و حمل و نقل و بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله محورهای مذاکرات عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، ابراهیم رئیسی در نشست مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس گفت: سفر رئیس‌جمهور بلاروس به ایران می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه روابط دو کشور باشد. سی سال از روابط بین دو کشور می‌گذرد و امروز به توافقنامه نقشه جامع بین دو کشور رسید. این نقشه راه می‌تواند ارتباط دو کشور در آینده را مشخص کند بویژه با نگاه راهبردی که بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: توافقات مطلوبی در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، راه و... مطرح و انجام شد. در ذیل سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا می‌توان همکاری‌های خوبی داشت. اراده دو کشور بر توسعه روابط در همه حوزه‌ها است. این روابط در سی سال وجود داشته اما در چند ماه اخیر و بعد از تشکیل دولت بیشتر شده و قابل قیاس با گذشته نیست.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس هم گفت: امروز به صورت مفصل به همه موضوعات در روابط دوجانبه پرداخته شد و جزئیات مورد بررسی قرار گرفت. دوره‌ای توقف ایجاد شده بود که با موفقیت گذشت. تفاهم‌نامه‌های بسیاری به امضا رسید که اگر اجرایی شوند به ۱۰۰ میلیون دلار ارزش تبادلات خواهیم رسید. مواضع دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار همگون است. دو کشور اعتماد کامل به یکدیگر و مردم نیز اعتماد دارند. حجم تبادلات تجاری سه برابر شده اما از سطح مورد انتظار، دور است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ