کد خبر: ۲۰۵۱۵۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

جزئیات ۵ محور اصلاحات آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت

جزئیات ۵ محور اصلاحات آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به پنج محور اصلاحات آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت از تصویب جزئیات و متن کامل این اصلاحات در چهارشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین قربان‌زاده با اشاره به پنج محور اصلاحات  آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت توسط سران قوا، گفت: در جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا، چارچوب اصلاحات آیین‌نامه اجرایی مولدسازی به تصویب رسیده و جزئیات و متن کامل این اصلاحات در جلسه چهارشنبه هیئت مولدسازی مصوب خواهد شد.

وی افزود: این اصلاحات در پنج بند بوده و بند اول در خصوص ارتقا ترتیبات نهادی در خصوص نحوه تصمیم‌گیری، کمیسیون مقدماتی است. محور دوم حوزه رقابت و شفافیت بوده که تصریح و تاکید بیشتری بر روی عرضه‌های رقابتی، شفاف‌سازی فرآیندها، هوشمندسازی همه مراحل و نظام‌مند کردن نحوه محاسبه کارمزدها را شامل می‌شود.

قربان‌زاده ادامه داد: در خصوص تسهیل فرآیند برای ترغیب دستگا‌ه‌ها به مولدسازی مواردی پیشنهاد شد که به تمایل دستگاه‌ها برای معرفی دارایی‌های مازاد کمک خواهد کرد. محور چهارم نیز همسوسازی و انتطباق بیشتر احکام آیین‌نامه با ضوابط قانون و مورد پنج نیز نظارت و ضمانت اجرا بود.

براساس این گزارش، طبق اصلاحات، همه درآمدهای حاصل از اجرای طرح در خصوص وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی صرفا در همان وزارتخانه و برای طرح‌های توسعه هزینه خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ