کد خبر: ۲۰۵۱۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳

شرکت آماده عرضه اولیه معرفی شد / مقایسه با رقبا و احتمال اصلاح نظام کارمزد
توسط مدیرعامل، سهامدار عمده و ارزش‌گذار:

شرکت آماده عرضه اولیه معرفی شد / مقایسه با رقبا و احتمال اصلاح نظام کارمزد

مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد، سهامدار عمده و ارزش گذار با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از مقایسه با رقبا، اولویت‌های راهبردی و احتمال اصلاح نظام کارمزد در ماه های آینده خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی دوشنبه بعداز ظهر با حضور مسیح مشهدی تفرشی مدیرعامل شرکت، شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ به عنوان سهامدار عمده، محمد محمدی مدیر مشاوره خدمات مالی تامین سرمایه امید به عنوان ارزش گذار برگزار شد تا این شرکت 300 میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه سهام در روزهای آینده شود.

بر اساس این گزارش، مسیح مشهدی تفرشی مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت گفت: پرداخت الکترونیک پاسارگاد سال 84 با سرمایه 100 میلیارد تومانی تاسیس و در سال 94 تغییر نام داد. سال 97 با خرید سهام توسط فناپ وارد عرصه جدیدی ار توسعه کسب و کار شد.

وی افزود: در شرایط کنونی بیش از 1.9 میلیون دستگاه پوز فعال را در اختیار داشته و از هر 5 پوز فعال یک پوز توسط این شرکت خدمت رسانی می شود و برای سال آینده افزایش تعداد پوزهای فعال به 2.2 میلیون دستگاه در دستور کار قرار دارد. در بخش مبلغ تراکنش ها از سال 99 تا کنون ، رتبه از 7 به سه ارتقا یافت و در تعداد تراکنش ها هم رتبه شرکت از 7 به 4 رسید. "پی پاد" در بین شرکت های پرداخت از نظر تعداد پوز های فعال رتبه اول را دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: از سال 99 تا 9 ماه سال جاری، سهم بازار رقبا 0.85 درصد کاهش داشته اما "پی پاد" در این مدت سهم بازار را 4.06 درصد افزایش داد. در بخش تعداد تراکنش ها هم در صنعت درحالی رقبا با کاهش 1.61 درصدی سهم روبرو شدند که این شرکت رشد 3.23 درصدی را ثبت کرد. حاشیه سود ناخالص در سال 98 بالغ  20 درصد، سال 99 بالغ بر 13 درصد، سال 1400 بالغ بر 11 درصد و در 9 ماه سال جاری 13 درصد بود.

تفرشی با بیان اینکه در بخش عملیاتی با افزایش هزینه ها در صنعت، حاشیه سود شرکت های رقیب کاهش یافت، عنوان کرد: "پی پاد" در 9 ماه سال جاری حاشیه سود خالص 8 درصد بود.  پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بازه سه ساله شاهد افزایش 136 درصدی درآمد عملیاتی، 143 درصدی سود خالص
و 50 درصدی سود هر سهم در مقایسه با صنعت بود.

به گفته وی، سهم این شرکت از کل مبلغ و تعداد تراکنش‌ها 11.8 و 9.4 درصد و در رتبه سوم و چهارم شبکه پرداخت قرار دارد. سهم از تعداد کارتخوان فعال سیستمی نیز با ارتقای چهار رتبه‌ای به 9.69 درصد رسیده است. عملکرد در صنعت و مقایسه با رقبای بورسی نیز به گونه ای بوده که رتبه اول و دوم در شاخص افزایش سهم از مبلغ و تعداد تراکنش در مقایسه با 12 شرکت پرداخت الکترونیک  را کسب کرده است.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد اولویت‌های راهبردی شرکت در سال آینده را سرمایه‌گذاری بر روی پرداخت غیرحضوری، ایجاد تمایز نسبت به رقبا، ایجاد جریان‌های درآمدی مستقل از کارمزد شاپرک، نفوذ در بازار، تکمیل زنجیره ارزش، مدیریت بهره‌وری و کیفیت اعلام کرد. برای مدیریت بهای تمام شده پوز با توجه به قیمت ارز، پوز های هدایت تراکنش وجود دارد و با این استراتژی ریسک افزایش نرخ ارز و نظام کارمزد مدیریت و بخشی از هزینه های تامین پوز ها توسط پذیرنده پرداخت می شود.

تفرشی اضافه کرد: در جلسات مستمر که با مدیران شرکت های صنعت پرداخت با بانک مرکزی و شاپرک طرح هایی ارائه شده و احتمال اصلاح نظام کارمزد در ماه های آینده وجود دارد.

برنامه ورود شرکت نرم افزاری داتین به بازار سرمایه

شهاب جوانمردی مدیرعامل هلدینگ فناپ درخصوص هدف‌های کمی فناپ در افق سال 1404 گفت: کسب جایگاه در میان 10 شرکت برتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه خاورمیانه و درآمد سالانه معادل حداقل یک درصد تولید ناخالص داخلی جزو این اهداف بشمار می رود که برای تحقق درآمد 74 هزار میلیارد تومانی به 26 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است. ایجاد اشتغال پایدار مستقیم و غیر مستقیم برای 10 و 100 هزار نفر نیز از دیگر اهداف تعیین شده است. برترین بازیگر زیست‌بوم دیجیتال در حوزه فناوری‌ مالی، ارائه زندگی هوشمند ایرانی، طراحی و عرضه محصولات و خدمات در تراز جهانی، توسعه پایدار و افزایش مداوم توان مدیریت پروژه‌ها و کسب‌ و کارهای بین‌المللی نیز از اهداف تعیین شده کیفی برای فناپ است.

وی افزود: داتین از شرکت‌های نرم‌افزاری پیشرو در ارائه محصولات و خدمات بانکداری، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های فناپ بوده که  25 درصد تراکنش‌های بانکی را انجام می دهد و برنامه ورود آن به بازار سرمایه پس از "پی پاد" در دستور کار است.

همچنین محمد محمدی مدیر مشاوره خدمات مالی تامین سرمایه امید به عنوان ارزش گذار هم با اشاره به برآورد محافظه کارانه گفت: "پی پاد" سال مالی را از پایان اسفند به پایان آذر ماه تغییر داده و در سال مالی جاری بالغ بر 2.7 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی ، 216 میلیارد تومان سود خالص و 72 تومان سود برای هر سهم محقق کرد. پیش بینی شده در سال آینده تا 4.8 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 418 میلیارد تومان سود خالص و 139 تومان سود برای هر سهم محقق کند. قیمت عرضه طبق گزارش ارزش گذاری 694 تومان برای هر سهم و P/E شرکت بالغ بر 4.9 خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ