کد خبر: ۲۰۸۲۴۷
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

گرانی۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کارخانه خودرو تایید شد / تکذیب تکذیبه وزارت صنعت!
شورای رقابت:

گرانی۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کارخانه خودرو تایید شد / تکذیب تکذیبه وزارت صنعت!

شورای رقابت اعلام کرد: میانگین افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کارخانه ای خودروها درست اما دقیق نیست و ممکن است در برخی محصولات کمتر یا بیشتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در خصوص نتیجه برگزاری کارگروه های مشترک برای قیمت خودرو به فارس اعلام کرد: شورای رقابت دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری را به نهادهای مجری هر حوزه اعلام می‌کند که موظفند طبق دستورالعمل قیمت کالا را تعیین کنند. در موضوع خودرو و اعلام قیمت نیز طبق قانون ، شورای رقابت وظیفه اعلام قیمت را بر عهده ندارد.

قیمت خودرو بر اساس فرمول ها و داده های جمع آوری شده به جمع بندی هایی رسیده و بعد از تعطیلات نوروز نقشه راه نهایی را شورای رقابت ارائه و به دستگاه موظف به اعلام قیمت خودرو ابلاغ می‌شود. هیچ عددی را شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو تایید نمی کند. باید همه داده ها بررسی شود و با در نظر گرفتن بقیه جوانب افزایش قیمت کارخانه ای خودرو ها اعلام شود. افزایش قیمت خودرو در دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مستتر است. بنابراین بر اساس فرمول کاست پلاس، کارخانه هزینه تمام شده را به علاوه یک سود عادله اعلام می کند.

با توجه به اینکه طی دو سال گذشته افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو وجود داشته و تا حدودی نرخ ها رشد داشته اما تابع منطق درستی نبوده و بر اساس نظرات کارشناسی صورت نگرفته، زیان انباشته زیادی را کارخانه ها متحمل شده‌اند. در دستورالعمل تنظیم بازار خودرو به افزایش عرضه توجه شده و تاکید روی واردات است. زمانی که عرضه خودرو زیاد می شود، قیمت کاذب بازار کاهش خواهد یافت یعنی قیمت کارخانه افزایش و قیمت بازار کاهش می یابد و به هم نزدیک می شوند.

افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است اما در بعضی خودروها این عدد می تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی نیز می تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد. لذا میانگین افزایش قیمت می تواند درست باشد اما دقیق نیست. به زودی قیمت های نهایی و جدید خودرو اعلام می شود اما از آنجا که فعلا قیمت نهایی نشده، مردم از هر گونه اقدامی خودداری کنند تا در نهایت قیمت جدید خودرو توسط سازمان مربوطه اعلام شود.

براساس این گزارش، چند روز پیش منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت از گرانی ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو خبر داده بود اما این آمار توسط وزارت صنعت تکذیب ولی با اعلام موضع جدید شورای رقابت، مشخص شد این تکذیبه ها چه جایگاهی نزد افکار عمومی دارد!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ