کد خبر: ۲۰۹۵۸۹
۱۱:۲ - ۱۴۰۲/۲/۲۳

آرامکو با پرداخت ۷۵.۸ میلیارد دلار سود نقدی به سهامداران در صدر ایستاد
طی سال گذشته:

آرامکو با پرداخت ۷۵.۸ میلیارد دلار سود نقدی به سهامداران در صدر ایستاد

آرامکو عربستان سال گذشته ۷۵.۸ میلیارد دلار سود نقدی به سهامداران پرداخت کرد که بیشترین میزان پرداختی در میان شرکت های سهامی عام بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، شرکت آرامکو سال گذشته به سهامداران ۷۵.۸ میلیارد دلار سود نقدی پرداخت کرد که بیشترین میزان پرداختی در میان شرکت های سهامی عام بود و این پرداخت ممکن است در سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش، پرداخت اضافی از سوی آرامکو معادل سود نقدی سالانه مایکروسافت خواهد بود و اگرچه اپل با ارزش بازار ۲.۷ تریلیون دلار، ارزشمند ترین شرکت جهان بشمار می‌رود اما سود نقدی که سهامداران آرامکو دریافت می‌کنند بدون در نظر گرفتن بازخرید سهام، بسیار بیشتر از سود نقدی سهامداران شرکت های دیگر است.

پرداخت اضافی سود به معنای آن است که سهامداران آرامکو بیش از همیشه قیمت نفت را زیر نظر خواهند داشت. دولت عربستان ۹۰ درصد از سهام آرامکو را مستقیما در اختیار دارد و ۸ درصد از سهام این شرکت در اختیار صندوق سرمایه دولتی عربستان است.

بانک مورگان استنلی اعلام کرد :این اقدام، جریان سود نقدی آرامکو را بر اساس قیمت فعلی نفت، ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داد. شرکت تحقیقاتی آر بی سی کپیتال مارکتس نیز افزایش پرداخت سود آرامکو را به میزان ۱۲ تا ۱۸ میلیارد دلار پیش بینی کرد.

با این حال، نفت برنت از اوج قیمتی که در مارس سال ۲۰۲۲ داشت، حدود ۴۰ درصد ریزش کرده و روند کاهش قیمت در هفته‌های اخیر تحت تاثیر تجدید نگرانی ها نسبت به کندی اقتصادی و متاثر شدن تقاضا برای سوخت، تشدید شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ