کد خبر: ۲۰۹۵۹۳
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۲/۲۳

آخرین وضعیت اصلاح قانون بازار سرمایه و پیگیری مقدمات عرضه خودرو در بورس
عضو ناظر مجلس در شورای عالی مطرح کرد:

آخرین وضعیت اصلاح قانون بازار سرمایه و پیگیری مقدمات عرضه خودرو در بورس

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس ضمن اعلام آخرین وضعیت اصلاح قانون بازار سرمایه از پیگیری اصلاح قانون شورای رقابت جهت فراهم شدن مقدمات عرضه خودرو در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون بازار سرمایه به تسنیم گفت: بررسی طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی به پایان رسیده و در نوبت دستور کار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

وی افزود: استقلال سازمان بورس، عضویت رئیس سازمان بورس در شورای عالی پول و اعتبار، تقویت نقش اعضای حقیقی عضو شورای عالی بورس و ایجاد شفافیت بیشتر، تشکیل شورای ثبات مالی، تقویت صندوق تثبیت بازار و اصلاح ساختار بازار سرمایه از جمله مهمترین محورهای این طرح است. قطعا با دریافت پیشنهادات نمایندگان تغییرات دیگری نیز در این قانون ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس از پیگیری اصلاح قانون شورای رقابت برای مستثنا کردن خودرو از دستورالعمل‌ها و فراهم شدن مقدمات عرضه خودرو در بورس خبر داد و گفت: تصمیم نهایی در این خصوص با موافقت سایر کمیسیون‌ها و اتخاذ تصمیم نهایی توسط صحن گرفته می‌شود.

به گفته علیزاده، پیش از این با تصمیم شورای عالی بورس و موافقت وزیر صنعت مقرر شده بود در سال اول ۵۰ درصد از خودروی عرضه شده در بورس به فروش برسد و در سال‌های بعد هم آن بخشی که طبق قانون تکلیف شده حذف و تمامی خودرو در بورس عرضه شود اما متأسفانه دخالت شورای رقابت، مانع از عرضه خودرو در بورس کالا شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ