کد خبر: ۲۱۰۰۹۷
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۳/۹

آخرین وضعیت تکلیف سهامداران پالایشگاه‌های بورسی و دولتی در کیفی سازی

آخرین وضعیت تکلیف سهامداران پالایشگاه‌های بورسی و دولتی در کیفی سازی

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، آخرین وضعیت تکلیف سهامداران پالایشگاه‌های بورسی و دولتی در کیفی سازی محصولات را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلیل سالاری درباره کیفی سازی محصولات پالایشگاه‌های بورسی و دولتی به صدا و سیما گفت: در بند ر تبصره یک قانون بودجه سال جاری بر کیفی سازی فرآورده‌های پالایشگاه‌ها تاکید شده که به بخش خصوصی واگذار و سهامداران از محل تخفیف ۵ درصدی نرخ خوراک، مکلف به ایجاد طرح جامعی برای کیفی سازی هستند.

وی افزود: عملیات بخشی از این پروژه‌ها آغاز شده و بخشی دیگر در مرحله مطالعاتی قرار دارد. در جلسه‌ با مدیران شرکت‌های پالایشی و مجریان، زمان بندی مشخص شد و قرار است ماهانه پایش شود. این بند قانونی، انگیزه‌ای برای اجرای طرح‌های زیست محیطی و ارتقای کیفی خواهد بود. همچنین مواردی مربوط به کیفی سازی نفت و بنزین، تامین خوراک پتروشیمی‌ها و افزایش تولید بنزین، برنامه ریزی شد.

سالاری ادامه داد: ۴۵ تا ۴۶ میلیون لیتر نفت کوره در پالایشگاه ها تولید می‌شود. مدیریت این محصول در پالایشگاه شازند اجرا و به استاندارد‌های IMO رسیده و سهم نفت کوره از تولیدات این پالایشگاه ­از ۲۸ به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت. در پالایشگاه اصفهان هم عملیات اجرایی برای کیفی سازی تا ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره شروع شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ