کد خبر: ۲۱۰۱۰۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱۰

حضور ۴۲ تا ۶۱ میلیون ایرانی‌ در اینستاگرام و تلگرام با وجود محدویت ها

حضور ۴۲ تا ۶۱ میلیون ایرانی‌ در اینستاگرام و تلگرام با وجود محدویت ها

با وجود محدودیت های فیلتر اینستاگرام و تلگرام در ایران، هنوز ۴۲ تا ۶۱ میلیونی در این دو شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش دیتاک با وجود فیلتر بودن تلگرام، اینستاگرام و توییتر در ایران، هنوز جمعیت چند ده میلیونی کاربران در این سه شبکه اجتماعی حضور دارند.

بر اساس این گزارش تا پایان سال گذشته، حدود ۵۸ تا ۶۱ و ۴۲ تا ۴۶ میلیون ایرانی، کاربر تلگرام و اینستاگرام بودند. حدود چهار میلیون کاربر هم در توییتر فعال هستند که این تعدادکاربران یکتا نبوده و مجموع حساب‌هایی است که ایرانی‌ها در این شبکه‌ها فعال کردند.

بسیاری معتقد بودند با فیلترینگ اینستاگرام این شبکه اجتماعی نیز همچون فیسبوک از رده‌بندی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار ایرانی خارج می‌شود اما پس از اعتراضات، حجم محتوای عمومی این بستر به‌مرور افزایش یافت.

سال گذشته از ۶ میلیون حساب ایرانی در اینستاگرام، ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند. همچنین در هر ثانیه حدوداً ۲۳۳ توییت منتشر و ۹۵ درصد از مجموع توییت‌ها، ری‌توییت و تنها پنج درصد آن توییت دست اول بود.

با آغاز اعتراضات ۱۴۰۱ و فیلتر شدن اینستاگرام، میزان انتشار پست در این شبکه اجتماعی به‌طور واضحی کاهش یافت و این روند کاهشی تا اوایل دی سال گذشته هم ادامه داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ