کد خبر: ۲۱۰۱۱۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱۰

شروط تخفیف ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی مالیات اجاره مسکن/ افزایش وام به ۲۰۰ میلیون
مجلس تصویب کرد:

شروط تخفیف ۱۰۰ تا ۵۰ درصدی مالیات اجاره مسکن/ افزایش وام به ۲۰۰ میلیون

مالیات اجاره مسکن به خانوارهای ۳ فرزند و بیشتر،تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و... قرارداد ۳ ساله و بیشتر، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی با ماده 10 این طرح موافقت کرد.

براساس این گزارش، طبق مصوبه جدید مجلس علاوه بر افزایش وام ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان، مالکانی اقدام به اجاره واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر، تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا ۳ دهک پایین جاره دهند طبق تاییدیه وزارت کار، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد. همچنین در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و عدم فسخ‌ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دو ساله مشمول تخفیف ۷۰ درصدی و برای قرارداد ۳ ساله و بیشتر مشمول ۱۰۰ درصدی تخفیف می‌ شوند.

تبصره 11 ماده 53 قانون مالیات های مستقیم به شرح ذیل اصلاح شد:

تبصره 11- موارد زیر مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره هستند:

الف) درآمد ناشی از اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق‌ موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم و درآمد ناشی از اجاره برای موجرینی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستاجر هستند تا سقف اجاره ای که می‌پردازد، مشمول تخفیف 100درصدی شود.

ب) در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و عدم فسخ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دو ساله مشمول 70 درصد تخفیف و برای قرارداد 3 سال و بیشتر مشمول 100 درصد تخفیف می شود.

ج) در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای 3 فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی یا 3 دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول 100 درصدی تخفیف خواهد شد.

د) واحدهایی که میزان اجاره بهای آنها حداقل 15 درصد کمتر از ارزش اجاره منطقه ای موضوع ماده 9 این قانون باشد از 50 درصد تخفیف مالیات بر درآمد اجاره برخوردار می شوند. آیین نامه اجرایی این جزء توسط وزارت راه تدوین می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

ه) واحدهای استیجاری در مناطقی که بر اساس اعلام وزارت راه دچار کمبود مسکن استیجاری هستند تا 5 سال پس از اعلام از مالیات بر درآمد اجاره معاف هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ