کد خبر: ۲۱۰۱۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱۱

تبعات منفی قطع و محدودیت برق بر تولید، هزینه و سود شرکت بورسی

تبعات منفی قطع و محدودیت برق بر تولید، هزینه و سود شرکت بورسی

شرکت بورسی آلومینیوم ایران، تبعات اعمال محدودیت کاهش سقف دریافتی برق مصرفی بر تولید، هزینه های بازسازی و سود عملیاتی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت آلومینیوم ایران از تبعات اعمال محدودیت کاهش سقف دریافتی برق مصرفی از 20 خرداد تا 16 شهریور بر تولید، هزینه های بازسازی و سود عملیاتی خبر داد.

بر اساس این گزارش، "فایرا" اعلام کرد: شرکت برق منطقه‌ای باختر طی نامه 24 اردیبهشت کاهش سقف دریافتی برق مصرفی این شرکت را از 340 به 215 مگاوات ساعت و در شرایط بحرانی تا سقف 193 مگاوات ساعت در 24 ساعت شبانه‌روز برای دوره 90 روزه از 20 خرداد تا 16 شهریور اعلام کرد.

در صورت اعمال محدودیت مذکور، برآورد می‌شود مقدار تولید این شرکت کاهش یافته و هزینه‌های قابل ملاحظه ای بابت تخریب و بازسازی دیگ های از مدار تولید خارج شده کارگاه‌های تولید مذاب احیاء و علاوه بر آن هزینه‌های پنهان و کاهش عمر ماشین‌آلات و تجهیزات به این شرکت تحمیل شود.

لذا در این خصوص جداول پیوست که مقدار کاهش تولید و هزینه‌های بازسازی و کاهش سود عملیاتی را در وضعیت های مختلف میزان کاهش مصرف برق برآورد کرده، ارائه می‌شود. هزینه‌های بازسازی بر مبنای ارقام سال 1401 و پیش‌بینی 40 درصد افزایش تورمی برای سال جاری و مبالغ کاهش سود عملیاتی بر اساس سود عملیاتی سال 1401 برآوردی است که مسلماً ارقام مذکور در زمان وقوع می‌تواند دستخوش نوسانات خاص زمان شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ