کد خبر: ۲۱۰۶۲۲
۱۱:۹ - ۱۴۰۲/۳/۳۰

خبر خوش مالیاتی برای شرکت آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی در فرابورس
مدیرعامل اعلام کرد:

خبر خوش مالیاتی برای شرکت آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی در فرابورس

مدیرعامل نیان الکترونیک با اشاره به سابقه ۳۰ ساله این شرکت دانش بنیان از تداوم معافیت مالیاتی تا بیش از ۱۰ سال دیگر و برنامه عرضه اولیه دو زیرمجموعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی چمنیان با اشاره به سابقه دانش بنیانی ۳۰ ساله شرکت نیان الکترونیک تا کنون گفت: معافیت مالیاتی تا بیش از ۱۰ سال دیگر ادامه دارد. شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک، تمام محصولات آن دانش بنیان و به واسطه این امتیاز معاف از مالیات است.

وی افزود: عرضه سهام دو شرکت تابعه نیان باتری و نیان موتور نیز در دستور کار قرار دارد و به منظور بهبود ساختار مالی، قطعا برنامه افزایش سرمایه از اولویت ها خواهد بود. با ورود به بازارهای جدید و توسعه سبد محصولات، ارزش افزوده بالایی را خلق کرده و سود مناسبی ایجاد خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: خط تولید موتورهای پربازده با تولید ۱۰۰ هزار عدد در سال در حال راه اندازی است و سال آینده از مرز ۴۰۰ هزار عبور خواهد کرد. همچنین سال ۱۴۰۴ برنامه تولید باتری‌های لیتیومی در دستور کار قرار دارد. با توجه به توسعه ها در حوزه انرژی های تجدیدپذیر محصولات فناورانه بیشتری در این بازار در حال طراحی و ساخت است.

چمنیان درخصوص ارزش گذاری شرکت توضیح داد: با توجه به اینکه "نیان" نخستین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک حاضر در بازار سرمایه است در بخش ارزش گذاری پیش‌بینی ظرفیت تولید با توجه به افزایش ظرفیت سال های اخیر در طرح های توسعه ای در شهرک صنعتی چناران و طرح توسعه کارخانه نیان باتری، محافظه‌کارانه انجام‌ شده است.

به گفته وی، توجه به اینکه اکثر شرکت های پذیرش شده در بازار سرمایه تاکنون با رویکرد سنتی و متکی بر ماشین آلات و تجهیزات و دارایی فیزیکی بودند، پذیرش درج نماد و حتی ارزش گذاری شرکتی همانند نیان الکترونیک به عنوان اولین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک با ارزش دانش فنی (دارایی های نامشهود) بسیار بالاتر از دارایی مشهود در بازار سرمایه امری دشوار است.

چمنیان ادامه داد: قراردادهای باز شرکت از سال گذشته و قراردادهای منعقده در ۳ ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۵۰ درصد نسبت به سال مالی گذشته رشد داشت.

بر اساس این گزارش، عرضه اولیه ۱۲ درصد سهام نیان الکترونیک به عنوان ششمین شرکت تازه وارد طی دو مرحله به روش ترکیبی، فردا ۳۱ خرداد در فرابورس انجام می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ