کد خبر: ۲۱۰۹۳۱
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۴/۱۰

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا از درآمد نفتی ۱۹ میلیارد دلاری ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: درآمد نفتی اعضای اوپک در پنج ماه سال جاری میلادی ۲۹۳ میلیارد دلار بوده و ایران با ۱۹ میلیارد دلار در رتبه ۵ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  اداره اطلاعات انرژی آمریکا طی گزارشی اعلام کرد: درآمد نفتی 13 عضو اوپک در 5 ماه سال جاری میلادی 293 میلیارد دلار است.

بر اساس این گزارش، کل درآمد نفتی ایران 19 میلیارد دلار برآورد شده و این رقم معادل 6.5 درصد از کل درآمد نفتی اوپک در این دوره بود. ایران در میان اعضای اوپک از نظر درآمد نفتی در رتبه پنجم و عربستان با 101 میلیارد دلار بیشترین درآمد نفتی را در این مدت داشته است. عراق و امارات هر کدام با 41 میلیارد دلار و کویت با 32 میلیارد دلار به ‌ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم هستند.

درآمد نفتی سایر اعضای اوپک در این دوره شامل الجزایر، آنگولا، کنگو، گینه استوایی، گابن، لیبی، نیجریه و ونزوئلا به ترتیب 12، 13، 3، یک، 2، 12، 12 و 4 میلیارد دلار است.

افزایش 17 میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران در 2022

ایران در سال میلادی گذشته 54 میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد کسب کرد. این رقم نسبت به سال قبل از آن 17 میلیارد دلار افزایش داشته و درآمد نفتی ایران در سال 2021 بالغ بر 37 میلیارد دلار اعلام شده بود. درآمد نفتی اوپک نیز از 576 میلیارد دلار در سال 2021 به 888 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش داشت.

به دلیل افت قیمت نفت همه اعضای اوپک در سال 2023 با افت درآمد نفتی مواجه شدند و بر همین اساس اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده درآمد نفتی اوپک در این سال به 681 میلیارد دلار و درآمد نفتی ایران به 46 میلیارد دلار کاهش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ