کد خبر: ۲۱۱۰۲۶
۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۴/۱۳

اعتراض اوره‌ سازها به افزایش نرخ خوراک و درخواست بازنگری در قیمت ها

اعتراض اوره‌ سازها به افزایش نرخ خوراک و درخواست بازنگری در قیمت ها

دبیر کارگروه اوره به همراه مدیران عامل ۵ اوره ساز بورسی و غیر بورسی ضمن اعتراض به مصوبه تغییر قیمت خوراک و سوخت پتروشیمی ها، خواستار بازنگری در نرخ های جدید شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مدیران عامل شرکت‌های اوره ساز پردیس، کرمانشاه، اردکان، مسجد سلیمان، خراسان و دبیر کارگروه اوره در پی انتشار خبر قیمت های جدید خوراک و سوخت شرکت‌های پتروشیمی با تشکیل جلسه مشترکی با بررسی و تبادل نظر پیرامون مشکلات ایجاد شده ، اعتراض را به این تغییر قیمت اعلام کردند.

۱. افزایش بهای خوراک، ضربه جدی و مهار نشدنی به زنجیره تامین اوره به عنوان یکی از مهمترین منابع ارزآوری وارد خواهد کرد و بطور قطع در نهایت به افزایش نرخ تورم دامن خواهد زد. به این موضوع باید بیکاری قریب الوقوع بیش از ۱۰ هزار نفر شاغل در این شرکت‌ها را اضافه کرد که در نهایت این امر در تناقض آشکار با شعار سال است.

۲. شرکت‌های اوره ساز حتی با وجود نرخ‌های فعلی سوخت و خوراک، درآمد و سود قابل توجهی برای سهامداران ندارند و درآمد و سود نشان داده شده در صورت‌های مالی و سامانه کدال این شرکت‌ها با احتساب طلب ۴۱ هزار میلیارد تومانی دولت بابت اوره تحویلی تکلیفی به جهاد کشاورزی محاسبه شده است که نه تنها در طول چند سال گذشته دریافت نشده بلکه ارزش واقعی آن روز به روز در حال کم شدن است.

۳. با افزایش نرخ بهای خوراک و در نتیجه بالا رفتن هزینه تمام شده تولید محصول و همزمان شدن آن با کاهش قیمت جهانی به زودی شاهد سر به سر شدن قیمت تولید و فروش اوره خواهیم بود. با ادامه این روند که بعید نیز به نظر نمی‌رسد، ممکن است تولید کنندگان به زودی بر سر دوراهی تولید با ضرر و یا توقف اجباری تولید به جهت پیشگیری از ضرر بیشتر قرار گیرند.

۴. اعضای این کارگروه به جهت رعایت صرفه و صلاح سهامداران و جلوگیری از اختلال در امر تولید، اشتغال و حمل و نقل جاده‌ای از مبادی امر و مسئولان ذیربط درخواست دارند بازنگری در مورد قیمت‌های جدید با در نظر گرفتن قیمت‌های جهانی گاز و قیمت تمام شده محصول صادرکنندگان ایرانی را در دستور کار قرار دهند و پرچمداران ارزآوری را از گردونه رقابت با سایر رقبای بین‌المللی در منطقه خارج نکنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ