کد خبر: ۲۱۲۲۰۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۰

آخرین وضعیت زیرمجموعه
معاون برنامه ریزی اعلام کرد:

آخرین وضعیت زیرمجموعه "فارس" برای جلوگیری از فلر سوزی

معاون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به بومی سازی ۸۳ درصدی تجهیزات پتروشیمی گچساران گفت: تکمیل این شرکت برای جلوگیری از فلر سوزی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن نشان زاده مقدم با اشاره به نوپا بودن صنعت پتروشیمی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران یکی از شهرهای نفتی است که سال ۱۳۰۲ اولین تحقیقات در این شهر انجام گرفت و سال ۱۳۱۸ چاه نفت به بهره برداری رسید. رویکرد جدید هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پس از تغییر مدیریت ارتقا پتروشیمی گچساران و انجام طرح های نیمه تمام بود.

وی افزود: خوراک این شرکت ۱.۲۵ میلیون تن گاز اتان است که از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با خط لوله‌ ۹۰ کیلومتری انتقال داده می‌شود. با مشکل تامین خوراک در پتروشیمی هویزه خلیج فارس بین ۲۵ تا ۳۰ تن ان جی ال در ساعت به بندر امام منتقل می‌شود.پس از این طرح مهم برای جلوگیری از فلر سوزی، تکمیل پتروشیمی گچساران در دستور کار قرار گرفت که تغییرات مدیریتی و پیمانکاری و نبود منابع مالی باعث شد این پتروشیمی تا کنون در مدار تولید قرار نگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه خصوصیات منحصر به فردی از جمله جلوگیری از خام فروشی را دارد و با هدف تولید یک‌ میلیون‌ تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +c3 در سال احداث شده که بالغ بر ۸۰ تا ۸۳ درصد تجهیزات داخلی است. گچساران اولین واحد الفینی بوده که مشعل کوره‌ها ساخت داخل است. در پایین دست این پروژه ، شرکت های پتروشیمی بروجن، ممسنی، دهدشت و کازرون را در راستای تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی وجود دارند.

نشان زاده گفت: کار ساخت پتروشیمی گچساران از سال ۸۴ آغاز شده و اکنون تأمین آب از سد کوثر گچساران به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب در سال با خط لوله ۲۷ اینچی، تأمین سوخت گاز ۵۳.۹ هزار متر مکعب بر ساعت از خط سراسری و تأمین برق ۵۰ مگاوات از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ