کد خبر: ۲۱۲۲۵۱
۰:۲ - ۱۴۰۲/۴/۲۱

وعده نماینده مجلس به تعیین نرخ جدید خوراک صنایع بورسی و پتروشیمی‌ها

وعده نماینده مجلس به تعیین نرخ جدید خوراک صنایع بورسی و پتروشیمی‌ها

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس از پیگیری الگویی برای تعیین کف و سقف نرخ خوراک صنایع بورسی و پتروشیمی‌ ها خبر داد تا بررسی و تصویب شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مالک شریعتی با اشاره به بررسی اصلاح فرمول فروش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در برنامه هفتم توسعه به خانه ملت گفت: سود و زیان پتروشیمی‌ها به نرخ خوراک آنها وابسته است. الگویی برای تعیین کف و سقف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها دنبال می شود تا این مسئله در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب شود.

وی افزود: مجلس در تلاش است تصمیمات به تقویت زنجیره ارزش در پایین دست پتروشیمی‌ها کمک کند و حاشیه سود پتروشیمی‌ها به نحوی در نظر گرفته شود که به سمت تولید زنجیره ارزش حرکت و از خام فروشی و نیمه خام فروشی محصولات جلوگیری کنند. در برخی پتروشیمی‌ها نرخ خوراک عملاً صرفه اقتصادی ندارد و نرخ صادراتی محصولات ارزش صادراتی آنها را پایین می‌آورد. بنابراین یا باید به سمت تغییر کاربری و یا تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنند و یا با نرخ خوراک حاشیه سود آنها را تامین کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: افزایش نرخ ارز صادراتی پتروشیمی‌ها مربوط به یک صنعت خاص نیست و  جز سیاست‌های کلی دولت است و طبق سیاست‌ های ارزی، نرخ ارز صادراتی را ابلاغ می‌کند. از دولت درخواست می شود هیچ مجوز جدیدی برای متانول صادر نکند و مجوزهای گذشته هم اگر هنوز عملیاتی نشده به سمت توسعه صنایع پایین دستی حرکت کند.

به گفته شریعتی ، متانول‌ سازان فعلی باید در مدیریت گاز طبیعی مشارکت کنند و به نرخ صادراتی بهره ببرند تا صنعت دچار مشکل نشده و گاز طبیعی در فصل زمستان مشکلاتی را برای کشور ایجاد نکند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ