کد خبر: ۲۱۲۳۶۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۲۶

عوارض صادرات ۲۳۹ محصول تا ۸۰.۵ درصد بیشتر شد/ رشد ۴۰۰ درصدی فولاد!
طبق مصوبه هیات وزیران:

عوارض صادرات ۲۳۹ محصول تا ۸۰.۵ درصد بیشتر شد/ رشد ۴۰۰ درصدی فولاد!

مصوبه تعیین عوارض صادراتی ۰.۵ تا ۸۰.۵ درصدی ۲۳۹ محصول خام و نیمه خام از سوی دولت ابلاغ شد که با رشد ۴۰۰ درصدی عوارض برای محصولات فولادی همراه است!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران مبنی بر تعیین عوارض صادراتی ۰.۵ تا ۸۰.۵ درصدی ۲۳۹ ماده خام و نیمه خام را به وزارتخانه های نفت، صنعت، اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، بررسی ها نشان می دهد عوارض صادرات شمش فولادی ۴۰۰ درصد افزایش یافته و از ۰.۵ به ۲ درصد رسیده است!

هیات وزیران در جلسه ۱۸ تیر به پیشنهاد وزارت صنعت، دستورالعمل بند ز تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال جاری را به شرح زیر تصویب کرد.

ماده ۱- در این دستورالعمل اصطلاحات مواد خام و نیمه خام شامل کلیه مواد محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی، شورا مخفف شورای راهبردی فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان و قانون مخفف قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱ است.

ماده ۲- میزان قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام طبق جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین می‌شود.

تبصره یک: ۸۰ واحد درصد عوارض صادرات انواع قراضه فلزات مندرج در جدول پیوست بر اساس مصوبه ۷ مهر سال ۹۳ شورای اقتصاد است.

تبصره ۲: گمرک موظف است میزان عوارض تعیین شده در فهرست پیوست را از ابتدای سال جاری اعمال و اخذ کند.

ماده ۳- وزارت اقتصاد با همکاری سازمان برنامه و بودجه موظف است منابع وصول شده موضوع این دستورالعمل به استثنای عوارض موضوع تبصره یک ماده ۲ را به ردیف درآمدی قانون بودجه سال جاری واریز کند.

تبصره: گمرک موظف است گزارش عملکرد اجرای این ماده را به تفکیک کد تعرفه‌های جدول پیوست هر سه ماه یکبار به هیات وزیران، شورا و وزارت صنعت ارسال کند.

ماده ۴- معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری موظف است گزارش نحوه هزینه کرده منابع حاصل موضوع این دستورالعمل جهت اجرای قانون را هر ۶ ماه یک بار به هیات وزیران ارائه کند.

فهرست کامل تعیین عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام برای اعمال در سال جاری را می توان اینجا مشاهده کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مرتضی | ساعت ۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۴/۲۶
0
0
پاسخ
کل عوارض اهن و فولاد حدود یکی دو درصده. اگه واقعا ۴۰۰ درصد رشد داشته که یعنی واقعا تا سال قبل مفت صادر میکردن.
مگه اینکه شما فرض کردین کارخونه فولاد قراضه صادر میکنه و ۸۰ درصد رو واسش گرفتین. خدایی دم رییسی گرم خوب درست کرده همه چیو.


پاسخ:
» علی ساجدی | ساعت ۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۷
0
0
پاسخ
با سلام
متاسفانه دولت انفال(مانند وام های بدون تورم، دلارهای نفتی و سنگ آهن, معادن، بنزین، سوخت و گاز و برق و آب) که متعلق به قشر محروم هست را مفت در اختیار سرمایه دار قرار میدهد . نمی دانم حماقت تا کی؟ سرنا را از ته می زنند!!!
» علی ساجدی | ساعت ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
0
0
پاسخ
با سلام
متاسفانه دولت انفال(مانند وام های بدون تورم، دلارهای نفتی و سنگ آهن, معادن، بنزین، سوخت و گاز و برق و آب) که متعلق به قشر محروم هست را مفت در اختیار سرمایه دار قرار میدهد . نمی دانم حماقت تا کی؟ سرنا را از ته می زنند!!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ