کد خبر: ۲۱۲۹۵۷
۱۰:۶ - ۱۴۰۲/۵/۱۶

میزان قطعی عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام ابلاغ شد: از ۰.۵ تا ۸۰ درصد
از سوی وزارت صنعت:

میزان قطعی عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام ابلاغ شد: از ۰.۵ تا ۸۰ درصد

وزارت صنعت، میزان قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام را با مهلت اعتبار تا پایان سال جاری ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک، پیرو نامه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزرات صنعت، میزان قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام موضوع بند ز تبصره 6 قانون بودجه با مهلت اعتبار پایان سال جاری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش از 25 تیر که دولت فهرست 239 ماده خام و نیمه‌خام مشمول عوارض صادراتی را ابلاغ کرد، مورد اعتراض فعالان اقتصادی قرار گرفت.  در این راستا سوم  مرداد ماه حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواهان اصلاح مصوبه جدید دولت پیرامون عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام شد اما این نامه هم بی پاسخ ماند.

به دلیل مبهم بودن سکوت رئیس جمهور در برابر درخواست اتاق ایران، کارگروه شورای گفت‌ وگو در نشست اخیر تصمیم گرفت، درخواست فعالان بخش خصوصی برای بازنگری در فهرست محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام و میزان عوارض صادراتی آنها را جمع‌بندی کرده و در اختیار دولت قرار دهد.

با ابلاغ رسمی بخشنامه گمرگ عوارض قطعی وصول خواهد شد که در فایل پیوست این بخشنامه ارقامی از 0.5 تا 80 درصد برای عوارض محصولات مختلف صادراتی قابل مشاهده است.

از جمله کالا‌های مهم که در این بخشنامه عوارض صادراتی آنها مشخص شده شامل سنگ گچ ، کنسانتره مس و پلی پروپیلن 10 درصد، گچ، زغال‌سنگ، پروپال و پروپانول 2 درصد، سنگ آهک ، کلینکر سیمان، سیمان‌ کوره و پوزولانی، سنگ سرب، سنگ روی 5 درصد، سیمان سفید، شیشه کار نشده، سنگ‌های گرانبها، متانول و پلی‌اتیلن 0.5 درصد، سنگ‌آهن، کنسانتره آهن، سنگ آلومینیوم و کنسانتره‌های آن 20 درصد، شمش آهن و فولاد یک درصد تعیین شده است.

عوارض صادراتی قراضه و ضایعات چدن، ضایعات فولاد زنگ‌نزن، ضایعات آهن یا فولاد، ضایعات تراشکاری، ضایعات مس، ضایعات آلومینیوم و ضایعات روی نیز 80.5 درصد تعیین شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ