کد خبر: ۲۱۴۲۴۶
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۷/۳

نامه تند و تیز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیسی درباره بانک مرکزی

نامه تند و تیز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیسی درباره بانک مرکزی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص عملکرد بانک مرکزی در حوزه بازار ارز نامه تند و تیزی به رئیس جمهور داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی ضمن انتقاد از عملکرد مسئولین بانک مرکزی در تکذیب جمع‌ بندی نشست کمیسیون اقتصادی، خواهان تذکر جدی به مسئولین بانک مرکزی و ابلاغ مصوبات کمیته ارزی دولت جهت گره‌گشایی از مشکلات صادرات محصولات کشاورزی شد.

براساس این گزارش در بخشی از متن نامه پور ابراهیمی آمده است: رئیس کل بانک مرکزی در بدعتی جدید نه خود و نه معاونین بانک مرکزی در جلسه ای با محوریت موضوعات ارزی حاضر نشدند و لذا موضوعات جمع بندی جلسه مرتبط با مسائل ارزی با اظهار نظر قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و نهایتا وزیر اقتصاد انجام شد.

در این جلسه قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داد اخیرا در جلسه کمیته ارزی دولت با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، موضوع اختصاص ارز ناشی از صادرات محصولات کشاورزی به واردات خودرو مورد توافق قرار گرفته و بزودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

علی‌رغم اینکه این مباحث از طرف نمایندگان دولت مطرح و مبنای جمع بندی مباحث ارزی در این نشست شد، بانک مرکزی در اقدامی غیرمسئولانه و خارج از روال متداول روابط بین مجلس و دولت اقدام به صدور بیانیه علیه کمیسیون اقتصادی مجلس و تکذیب مطالب ارائه شده نمایندگان دولت در این نشست در فضای رسانه‌ای کرد.

جای بسی تاسف و تعجب است که بانک مرکزی به جای حضور در این نشست با این رفتار غیر مسئولانه در پی حاشیه‌سازی و ایجاد تنش در روابط مجلس و دولت است.

این اقدامات غیر مسئولانه در مدیریت فعلی بانک مرکزی مسبوق به سابقه است و در این خصوص حتما به یاد دارید که فرزین در پایان سال قبل پس از قرائت گزارش ارزی کمیسیون اقتصادی در صحن علنی مجلس در نامه‌ای به رئیس قوه مقننه در بیانی گستاخانه گزارش کارشناسی این کمیسیون و اظهار نظر مرکز پژوهش‌های مجلس در تحلیل علمی و تجربی بازار ارز و ارائه راهکارهای تخصصی مرتبط با مدیریت بازار ارز را تشویش اذهان عمومی و فعالان اقتصادی قلمداد کرد که قطعا اینگونه اظهارنظرها و اقدامات نابخردانه بانک مرکزی با رویکرد تعاملی دولت در تضاد آشکار است.

ادامه سوء مدیریت و بی‌تدبیری بانک مرکزی در اینگونه موارد به صلاح نظام مقدس نیست و صبر مجلس انقلابی هم در مواجه با این گستاخی‌ها حدی دارد و قطعا کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای وظایف و ماموریت ها برای حمایت از مردم و فعالان اقتصادی ذره‌ای از منافع ملی، علی‌رغم این تخریب‌های هدفمند بر علیه مجلس، کوتاه نخواهد آمد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ