کد خبر: ۲۱۷۳۱۷
۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۹/۲۰

هشدار وزارت صنعت به مالکان ماینر برای انجام تکلیف جدید تا ۱۵ دی

هشدار وزارت صنعت به مالکان ماینر برای انجام تکلیف جدید تا ۱۵ دی

وزارت صنعت به دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز ، هشدار داد باید تا نیمه دی ماه اقدام به دریافت شناسه رهگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت اعلام کرد: دارندگان دستگاه‌های ماینر در سراسر ایران موظف به دریافت شناسه رهگیری برای دستگاه‌ها بوده و دریافت شناسه کالا از طریق سامانه جامع تجارت در مهلت 15 روزه از ابتدای دی‌ سال جاری امکان‌پذیر است. این الزام شامل ماینرهای بهره‌برداری نشده نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که دارنده جواز تأسیس و یا پروانه بهره‌برداری تولید ماینر هستند باید نسبت به اخذ یکتای رهگیری اقدام کرده و طبق تأکید وزارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولیت عواقب ناشی از عدم اقدام به موقع در این خصوص به طور مستقیم بر عهده دارندگان دستگاه‌ها است.

طبق تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه کالاهای تولید داخل یا وارداتی که به صورت تجاری برخلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، فروش، حمل یا نگهداری می‌شوند در حکم کالای قاچاق بوده و با عنوان کالای موضوع قاچاق از آنها یاد می‌شود.

کلیه افراد ذینفع اعم از استفاده‌کنندگان، دارندگان، مونتاژکاران و حتی افرادی که در نگهداری دستگاه‌های ماینر در حال فعالیت هستند، مشمول این ماده قانونی بوده و باید به منظور پیشگیری از عواقب قانونی، نسبت به اخذ شناسه رهگیری ماینرها از سامانه جامع تجارت، اطمینان حاصل کنند.

انجمن بلاکچین نیز ضمن اعلام عدم تمدید مهلت از دارندگان دستگاه‌ها خواسته برای جلوگیری از مشکلات تعزیراتی و انتظامی هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ