کد خبر: ۲۱۷۵۴۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۲۹

معرفی ۲۰ طرح راهبردی پایین‌دست پتروشیمی به هلدینگ‌های بزرگ

معرفی ۲۰ طرح راهبردی پایین‌دست پتروشیمی به هلدینگ‌های بزرگ

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت:۲۰ طرح مهم پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری به هلدینگ‌های بزرگ معرفی و پیشنهاد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی شاه میرزایی با اشاره به اینکه 20 طرح مهم برای توسعه زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری به هلدینگ‌های بزرگ معرفی و پیشنهاد شده، گفت: ظرفیت تولید شرکت های این صنعت به بیش از 92 میلیون تن رسیده و برای ایجاد تحول در وضع اشتغال جوانان باید به صنعت پتروشیمی توجه ویژه داشت.

وی افزود: 97 درصد مصرف کاتالیست‌های این صنعت از داخل تأمین شده و تا پنج سال آینده نیز همه ماشین‌آلات صنعت، بومی‌سازی خواهند شد. 108 طرح پتروشیمی در مرحله دریافت مجوز، مطالعه و اجرا هستند و برای سال جاری 12 طرح نیمه‌کاره در برنامه افتتاح قرار گرفت. برای نمونه پتروشیمی همدان پس از حدود 20 سال بلاتکلیفی ماه گذشته به مرحله اجرا رسانده شد.

شاه میرزایی ادامه داد: سال گذشته مجوز فعالیت 19 طرح بلاتکلیف که سرمایه‌گذاران آن هیچ‌گونه اقدامی نداشتند، لغو و سهمیه خوراک آنها به دیگر طرح‌های تازه تخصیص یافت. صنعت پتروشیمی سال گذشته، 16 میلیارد دلار ارز آوری داشت و تلاش می‌شود طی سال جاری این رقم افزایش یابد. همجنین برای نخستین بار در 6 ماه نخست سال به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی و حمایت از تولید بیش از 40 هزار میلیارد تومان عرضه اعتبار داخلی محصولات پتروشیمی انجام شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ