کد خبر: ۲۱۷۷۴۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۶

طرح موضوع حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو فرافکنی است
نماینده مجلس:

طرح موضوع حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو فرافکنی است

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، طرح موضوعاتی مانند حذف قیمت‌گذاری دستوری و عدم انحصاری بازار خودرو را فرافکنی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی جدی در رابطه با طرح موضوعاتی مانند حذف قیمت‌گذاری دستوری به خانه ملت، گفت:  هر زمانی که مردم بتوانند خودرو دلخواه خارجی و داخلی را با روش‌های نقدی، اقساطی (لیزینگ) و... خریداری کنند، می‌توان ادعا کرد انحصار در بازار خودرو وجود ندارد.

وی ادامه داد: بهتر است به جای طرح موضوعاتی مانند قیمت‌گذاری دستوری، افزایش تولید در دستورکار قرار گیرد تا با افزایش عرضه خودرو، قیمت‌گذاری حذف شود. در بازار رقابتی، قیمت‌گذاری معنا نیافته و تجربه سال‌های 94 و 95 نیز گواه این ادعا نبود قیمت‌گذاری بوده و مردم به راحتی خودرو موردنظر را خریداری می‌کردند.

این نماینده افزود: طرح موضوعاتی مانند حذف قیمت‌گذاری دستوری و انحصاری نبودن بازار خودرو، فرافکنی بوده و باید به جای این اقدامات بر روی تامین خودرو از محل واردات یا افزایش تولید متمرکز شد. هزینه قطعات برای خودروسازان با ارزش واقعی آن‌ها اختلاف دارد. زیرا خودروسازان به تعهدات مالی عمل نکرده و بخشی از این قطعات از محل واردات تامین می‌شود و به دلیل حضور مافیا تا زمانی که این قطعات به دست خودروساز برسد، هزینه‌ها چند برابر و بخشی دیگر نیز که از داخل تامین می‌شود.

جدی توضیح داد: هزینه تمام شده خودروساز برای تامین قطعات بیشتر از میزان استاندارد بوده و این هزینه بر دوش مردم است اما با حذف بازار متعادل و قیمت گذاری، امکان پرداخت به موقع مطالبات قطعه‌سازان فراهم می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ