کد خبر: ۲۱۹۲۵۱
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

مقایسه بازدهی یکساله صندوق‌های سهامی و اهرمی

مقایسه بازدهی یکساله صندوق‌های سهامی و اهرمی

صندوق‌ سهامی سرو، بالاترین ضریب بازدهی نسبت به شاخص‌ بورس را در صندوق‌های سهامی دارای بیش از هزار میلیارد تومان دارایی کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اطلاعات مرکز اطلاعات مالی، صندوق سهامی سرو از صندوق‌های تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج در عملکرد یکساله با 18.35 درصد، بالاترین بازدهی نسبت به شاخص بورس را میان صندوق‌های سهامی و اهرمی بیش از هزار میلیارد تومان دارایی کسب کرد.

بر اساس این گزارش، بازدهی سالانه صندوق سرو 48.83 درصد است که بالاترین بازدهی در میان صندوق‌های سهامیETF غیر اهرمی و با در نظر گرفتن صندوق‌های اهرمی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن صندوق‌های اهرمی به ترتیب توان، سرو و اهرم کاریزما بالاترین بازدهی را در یکسال منتهی به 23 دی کسب کردند.

صندوق‌های اهرمی ریسک و نوسانات قیمتی بسیار بالاتری نسبت به صندوق‌های سهامی دارند. برخلاف تصور عموم صندوق‌ سهامی غیر اهرمی می‌تواند حتی بازدهی بالاتری از اهرمی‌ها با ریسک و نوسان کمتر داشته باشد.

صندوق ETF چیست و چه ویژگی دارد؟

نمادهای ETF همان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بورس هستند که ابزار غیر مستقیم خرید و فروش سهام بشمار می‌روند. این صندوق‌ها توسط معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه و تحت نظارت نهادهای مالی بورس مدیریت می‌شود.

این نماد‌ها مانند "سرو" به دلیل اینکه توسط افراد حرفه‌ای بورسی پرتفوی سهام تشکیل می‌دهند از افراد عادی که وارد بورس می‌شوند سهم‌های بهتری را خریداری می‌کنند و سود بالاتری کسب می‌کنند. طبیعتا در افت بازار هم سهم‌های این صندوق‌ها کمتر ریزش می‌کند. از آنجا که پشتوانه صندوق ETF سرو از نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس است و بازارگردانی فعال دارد، مانند سهم‌های عادی صف فروش ندارد و به راحتی نقد می‌شود. 

چگونه در صندوق سهامی ETF سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای دریافت مشاوره رایگان می‌توان به این لینک مراجعه و شماره را ثبت کنید تا کارشناسان بازار‌سرمایه با شما تماس بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ