کد خبر: ۲۱۹۲۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

درخواست عرضه شمش طلا حاصل از صادرات در بورس و معافیت مالیاتی واردات
خطاب به وزیر اقتصاد اعلام شد:

درخواست عرضه شمش طلا حاصل از صادرات در بورس و معافیت مالیاتی واردات

انجمن نوردکاران فولادی پیرو الزام صادرکنندگان به رفع تعهد ارزی، خواستار موافقت وزیر اقتصاد با عرضه شمش طلا حاصل از صادرات کالا در بورس کالا و معافیت مالیاتی واردات آن شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی محمد ابویی نایب رئیس انجمن نوردکاران فولادی طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد، اعلام کرد: پیرو بخشنامه ۷ دی بانک مرکزی مبنی بر الزام صادرکنندگان به فروش شمش طلای وارداتی از محل ارز صادراتی به جهت رفع تعهد ارزی در مرکز مبادلات ارز و طلا، شیوه نامه عرضه طلا ابلاغ نشده و مرکز مبادله ارز و طلا آمادگی لازم جهت عرضه طلا را ندارد.

با توجه به اینکه مبلغ حاصل از عرضه شمش‌های طلای وارداتی، سرمایه‌ در گردش شرکت بوده و با در نظر گرفتن مشکل نقدینگی موجود برای شرکت‌های تولیدی و لزوم بازگشت نقدینگی به جریان فعالیت‌های عملیاتی، عملاً جریان تامین مالی و تداوم تولید برای شرکت‌ها با مشکل جدی مواجه شده، پیشنهاد می‌شود با انجام معاملات طلا در بورس کالا و مهیا بودن بستر لازم برای اجرای این امر، موافقت را برای عرضه شمش طلا حاصل از صادرات کالا در بورس کالا یا تداوم روش فروش طلا حاصل از صادرات طبق رویه قبلی تا فراهم شدن بستر لازم در مرکز مبادلات ارز و طلا ابلاغ کنید.

همچنین مقرر کنید طبق درخواست این انجمن نسبت به تمدید نامه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ با موضوع معافیت واردات شمش طلا از هرگونه مالیات اقدام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ