کد خبر: ۲۱۹۲۶۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

شروع قرارداد اختیار معامله بزرگترین صندوق طلای ایران از امروز در بورس کالا
با سررسید اردیبهشت آینده:

شروع قرارداد اختیار معامله بزرگترین صندوق طلای ایران از امروز در بورس کالا

قرارداد اختیار معامله صندوق پشتوانه طلای لوتوس که بزرگترین صندوق طلای ایران بشمار می رود از امروز در بورس کالا قابل معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، راه‌اندازی ابزارهای مشتقه از جمله قراردادهای آتی و اختیار معامله در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، اقدامی برای  پوشش ریسک در بازارهای مالی دنیا محسوب شده و اختیار و امکان معاملات حرفه‌ای‌تر را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

براساس این گزارش، صندوق پشتوانه طلای لوتوس نیز به عنوان بزرگترین صندوق طلای ایران پس از راه‌اندازی قراردادهای آتی و اختیارِ آتی، ابزار اختیار معامله را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده تا کاملترین ابزار سرمایه‌گذاری در طلا و به طور کلی کاملترین ابزار سرمایه‌گذاری بازار سرمایه ایران باشد.

به این ترتیب از امروز دوشنبه، قرارداد اختیار معامله واحدهای صندوق طلا با امکان استفاده از استراتژی "کاوردکال" در بورس کالا قابل معامله می‌شود.

قرارداد آپشن "طلا" با سررسید اردیبهشت سال آینده و نماد TLMMYYCK برای اختیار خرید و نماد TLMMYYPKبرای اختیار فروش معامله می‌شود. در این نمادها، K نمایان‌کننده قیمت اعمال، MM علامت اختصاری ماه قرارداد و YY سال قرارداد است. همچنین C نشان‌دهنده اختیار خرید و P نشان دهنده اختیار فروش است.

جزئیات نمادهای این قرارداد و سایر شرایط سرمایه‌گذاری هم که از سوی بورس کالا اعلام شده، نشان می دهد برای معامله آپشن "طلا" چنانچه سرمایه‌گذار قبلا در سایر معاملات مشتقه بورس کالا فعالیت کرده و دارای کد معاملاتی فعال باشد با همان کد امکان فعالیت در قراردادهای صندوق طلا را نیز خواهد داشت. در غیر اینصورت باید کد معاملاتی دریافت شود.

صندوق پشتوانه طلای لوتوس اولین، بزرگترین و نقدشونده‌ترین صندوق طلای بازار سرمایه ایران بوده و بالغ بر 8.3 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد که در قالب بیش از 388 میلیون واحد سرمایه‌گذاری نزد سرمایه‌گذاران است. صندوق طلا از شروع فعالیت در سال 96 توانسته کاملترین ابزارهای سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ