کد خبر: ۲۲۰۸۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

پیشنهاد فروش ۶۰ هزار محصول ایران خودرو و سایپا با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار
بعد از تکذیب و مخالفت با فروش ۱۲۰ دستگاه مطرح شد:

پیشنهاد فروش ۶۰ هزار محصول ایران خودرو و سایپا با قیمت ۵ درصد کمتر از بازار

ایران خودرو و سایپا با ارایه پیشنهاد جدیدی، خواهان فروش ۶۰ هزار محصول به جای ۱۲۰ هزار دستکاه با قیمت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انتشار صورت جلسه بدون امضا مسئولان دو وزارتخانه صنعت و اقتصاد و مدیران شرکت های خودروساز و قطعه ساز مبنی بر مصوباتی در حمایت از صنعت مانند فروش 120 هزار محصول در حاشیه بازار درحالی ماه گذشته، مطرح و سپس از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس‌ جمهور و... تکذیب شده که از قرار معلوم ایران خودرو و سایپا، پیشنهاد جدیدی ارایه کرده اند.

براساس این گزارش، پیشنهاد شده با هدف کاهش حساسیت افکار عمومی به جای 120 هزار محصول، 60 هزار خودرو با قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار بفروش برسد.

طبق صورت جلسه منتشره 9 آذر و بدون امضا و در حضور معاون وزارت صنعت و مدیران شرکت های خودرویی و قطعه ساز، قرار بود طی دو هفته با هماهنگی وزارتخانه های صنعت و اقتصاد و بانک مرکزی 2.5 هزار میلیارد تومان اوراق گام در اختیار هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا قرار گیرد. همچنین برای جبران بخشی از کمبود نقدینگی قطعه سازان، 5 هزار میلیارد تومان اوراق خرید دین و 5 هزار میلیارد تومان قرارداد مرابحه از طریق بانک ها و بدون دریافت سپرده به قطعه ساز تخصیص داده شود.

علاوه براین هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا ضمن انجام تعهدات در سامانه یکپارجه خودرو می توانستند تا پایان سال 60 هزار دستگاه با قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار بفروش برسانند و قیمت محصولات زیانده این دو شرکت با اعمال سود 2.5 درصدی افزایش یابد.

از سوی دیگر وزارت صنعت وعده داده بود با هدف کاهش قیمت خودرو و از طریق بورس کالا، اقداماتی برای مدیریت مواد اولیه انجام دهد تا قیمت ها بالاتر از قیمت های بورس فلزات لندن نباشد!!!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ