کد خبر: ۲۲۰۸۲۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

هشدار سرایت وضعیت صنعت خودرو به فولادی ها با تداوم سیاست گذاری دولت
دو عضو انجمن اعلام کردند:

هشدار سرایت وضعیت صنعت خودرو به فولادی ها با تداوم سیاست گذاری دولت

دو عضو انجمن فولاد با اشاره به ارزآوری سالانه ۱۰ میلیارد دلاری صنعت و انتقاد از مشکلات صادرات به سرایت وضعیت صنعت خودرو با تداوم سیاست گذاری فعلی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان دشتیانه عضو هیأت مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه مشکل برق و گاز را به گردن صنعت فولاد می‌اندازند در حالی‌ که تنها ۵ درصد از انرژی برق را مصرف می‌کند، گفت: در شرایط تحریم و با وجود مازاد تولید، وضع عوارض صادراتی و دریافت علی‌الحساب مالیات برای صنعت فولاد بسیار تأسف بار است و نیاز به رسیدگی رییس جمهور دارد.

وی افزود: گرانی‌ها، تورم مسکن و خودرو و لوازم خانگی نیز گاهاً به گردن صنعت فولاد انداخته می‌شود در صورتی‌که سهم صنعت فولاد در قیمت تمام شده این صنایع حدود ۵ درصد است و طرح موضوع بحث انحرافی است. اگر این شیوه برخورد و سیاست گذاری با صنعت فولاد ادامه پیدا کند به زودی به وضعیت صنعت خودرو دچار می‌شود.

امین ابراهیمی عضو دیگر هیأت مدیره انجمن فولاد نیز با بیان اینکه صنعت فولاد به ظرفیت ۴۵ میلیون تن رسیده، گفت: ۱۶ درصد بازار سرمایه را صنعت فولاد و معدن تشکیل می‌دهد که سودی بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی را شامل می شوند. صنعت فولاد در حوزه صادرات سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار ظرفیت ارزآوری دارد.

وی عمده مشکلات صادرات فولاد را وضع عوارض‌های صادراتی، سیاست‌های چندگانه در حوزه نرخ ارز، کف عرضه در بورس کالا و پراکندگی گسترده‌ در شرکت‌های فولادی دانست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ