کد خبر: ۲۲۱۱۲۸
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

سه تعرفه برای واردات خودروهای برقی با بیشترین خریدها از چین
مدیر طرح در وزارت صنعت اعلام کرد:

سه تعرفه برای واردات خودروهای برقی با بیشترین خریدها از چین

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت با اشاره به سه تعرفه واردات خودروهای برقی از ارائه دو پلتفرم داخلی محصول برقی و انجام بیشترین خریدها از چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن کریمی‌ سنجری در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح خودروهای برقی وزارت صنعت به ایلنا، گفت: خودروهای کمتر از 20 هزار یورو که برای حمل و نقل عمومی و تاکسی مناسب است، یک درصد اما خودروهای بین 20 تا 30 و 30 تا 40 هزار یورو، 11 و 26 درصد تعرفه واردات دارند.

وی افزود: واردات خودرو به واسطه شرکت‌های خودروساز صورت خواهد گرفت. برقی‌سازی خودرو با تاکسی‌ها و در حمل و نقل عمومی آغاز می‌شود که در اجرای این طرح نیاز به همکاری تاکسیرانی‌ ها و شهرداری‌ها است. برای تشویق رانندگان تاکسی هم به همکاری وزارت نیرو برای تامین برق و توسعه ایستگاه‌ های شارژ نیاز است. وزارت نفت هم باید در پرداخت منابع حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی با برقی‌سازی خودروها باید با وزارت صنعت همکاری داشته باشد. در کنار اینها همیاری وزارت کشور در پیشبرد این طرح مهم و اثرگذار است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیشرفت طرح خودروهای برقی دارای شیب ملایم است. خودروسازان سال آینده دو پلتفرم داخلی خودروی برقی را به بازار ارائه می‌کنند. از آنجا که چین خودروهای برقی را با کیفیت مطلوب و قیمت‌های رقابتی تولید کرده بیشترین واردات محصول از این کشور است اما از کشورهای اروپایی هم صورت می‌گیرد.

کریمی‌ سنجری از استقرار 15 ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران خبر داد و افزود: در ماه آینده از ایستگاه‌های شارژ در اصفهان رونمایی شود و البته راه‌اندازی تنها به کلان‌شهرهای تهران و اصفهان محدود نمی‌شود. هدف اصلی وزارت صنعت از توسعه برقی‌سازی خودروها، حل مشکل ناترازی مصرف بنزین است. دولت یارانه بسیاری برای بنزین می‌پردازد و علاوه بر اینها آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نیز مشکلی جدی است.

به گفته وی، درآمد حاصل از صرفه‌جویی در مصرف بنزین می تواند برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری شود و از مصرف سوخت‌های فسیلی بکاهد و تولید برق بویژه از منابع تجدیدپذیر را افزایش دهد. تامین برق خودروها در اوج‌ مصرف فصول گرم شبانه صورت می گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ