کد خبر: ۲۲۱۱۶۳
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

ادغام یا انحلال ۸ بانک ناتراز در صورت عدم اصلاح / برنامه افزایش عرضه طلا
رئیس‌ کل بانک مرکزی اعلام کرد:

ادغام یا انحلال ۸ بانک ناتراز در صورت عدم اصلاح / برنامه افزایش عرضه طلا

رئیس بانک مرکزی با اعلام اداه حضور در بازار و افزایش عرضه طلا در سال آینده، اعلام کرد: ۸ بانک ناتراز در صورت عدم اصلاح، ادغام یا انحلال خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا فرزین در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال آینده با اعلام اینکه برخورداری از ۸۹ درصد پوشش خدمات بانکی جزو بالاترین در کشورهای منطقه بوده و ایران یکی از ۵ کشور نخست دنیا در استفاده از خدمات صنعت پرداخت الکترونیکی بشمار می رود، گفت: رتبه ۳۴ دنیا از لحاظ توزیع کارت بانکی مربوط به ایران با بیش از ۵۰ میلیون دارنده کارت بانکی است.

وی افزود: تورم در اقتصاد ایران، موضوعی تاریخی و مضمن بوده و در دورهای مختلف عوامل تورم با هم متفاوت بوده و دهه ۹۰ ناترازی های انبار شده در ترازنامه بانک‌ها و در تعادل بودجه‌ای و بنگاه‌های اقتصادی، سهم بیشتری داشت. در این میان افزایش بانک ها هم منجر به تشدید فشار تورمی و خلق نقدینگی درون زا شده است. برهمین اساس برنامه اصلاح ناترازی به ۸ بانک ارسال شده و در صورت عدم اصلاح هر کدام از این ۸ بانک، ادغام یا انحلال خواهند شد.

فزرین ادامه داد: طلا مهمترین جایگزین ارز بوده و نمی توان بدون واردات طلا، ارز را کنترل کرد. به همین دلیل عرضه طلا در سال آینده با هدف تنظیم گری بازار، افزایش خواهد یافت. سیاست ارزی بانک مرکزی نیز ادامه حضور فعال خواهد بود. چرا که بی توجهی به مدیریت بازار ارز، منجر به تشدید انتظارات تورمی و اختلال در عرضه کالاهای اساسی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ